Bortopererad visdomstand - nervskada?
I torsdags opererade jag bort en visdomstand. Det var en ganska komplicerad operation som utfördes på käkcentrum av en tandkirurg. Jag vet att det låg nerver nära tanden och han som opererade var noga med att underrätta mig om riskerna för att skada en nerv. Som jag förstod det skulle en sådan skada innebära att det kan pillra lite i läppen.
När bedövningen efter alla sprutor har släppt så känner jag att jag är helt bortdomnad i högra delen av läppen och högra delen av käken. Otroligt läskig känsla. Som att man fått en jättebedövning som når ända ner till hakspetsen och som inte går ur... alltså mycket mycker mer än att det "pillrar lite i läppen".
Nu undrar jag om någon har varit med om något liknande. Jag har hört att det kan gå tillbaka och bli normalt igen... men det är ju ingen garanti vad jag förstår. Jag är jätterädd nu att jag måste leva med det här nu. Jag ska förstås ringa han som opererade mig på måndag morgon och höra vad han har att säga. Just nu har jag bara det här i mitt huvud och skulle vara jättetacksam om någon som har varit med om något liknande kunde skriva och berätta hur det gick.
hälsn Fia
Hur har det gått för dig ? är i samma sits nu.