Inlägg från: olivia 11 |Visa alla inlägg
  • olivia 11

många smultronmärken

Hej!
    Fick en liten pojke v 28+4 den 18 mars.Han har väldigt många smultronmärken och undrar om det är något som "drabbar" prematurbarn mer än fullgångna? Någon som också har många ,med många menar jag 20-30 st. Men de är inte så stora och sitter mest på bål och mer skymda ställen som tur är. Det är inget jag är orolig över, han är hur söt som helst.Läste någonstans att det kan ha med moderkakan att göra, någon som vet nå´t?

• Svar på tråden många smultronmärken
  • olivia 11

Hej igen!
    tack för svaren! Min moderkaka "hängde löst" ett bra tag och jag blödde en hel del.Har läst att det kan hänga ihop med en dissfunktionell moderkaka. Kan inte du (Basses Mamma) skriva igen och säga vad din doktor sa. Det skulle vara jättesnällt. Blev lite orolig också när jag läste ditt inlägg... Tack

• olivia 11

Hej igen!
    tack för svaren! Min moderkaka "hängde löst" ett bra tag och jag blödde en hel del.Har läst att det kan hänga ihop med en dissfunktionell moderkaka. Kan inte du (Basses Mamma) skriva igen och säga vad din doktor sa. Det skulle vara jättesnällt. Blev lite orolig också när jag läste ditt inlägg... Tack

• olivia 11

Hej!
    Min sons största märke är kanske max 0,5 cm diameter. Dom är inte stora men många...... Han är nu ca 5månader okorr. men märkena växte bara de första 3,5 månaderna. Först syntes de inte alls när han var nyfödd, men ju närmre BF vi kom ju mer märken kom. (född v 28 )Nu har flera börjat bli lite gråa och inte lika "bulliga" och så gör de när de är på väg bort har jag läst.
    Allra senast vid skolåldern ska de ha försvunnit, men troligtvist mkt tidigare har de sagt till oss. Våran "mellandotter" hade ett på huvudet och det har varit borta ett bra tag nu. Hon är 2,5 år.

Svar på tråden många smultronmärken