• Soffiie

Tillväxt hämmad?

Hej
    Var idag på fldesmätning och tillväxt och då såg man att bebisen inte vill växa som den ska. för två veckor sedan vägde den uppskattningsvis 622 9% under kurvan nu idag vägde den 672 alltså nästan ingenting har den vuxit på två veckor. Fick genast gå till spec mvc och lämna urinprov blodryck och ctg allt såg fint ut. Läkaren tror min moderkaka inte fungerar riktigt och att jag ska ställa in mig på en för tidig födsel. Är i v 26+1 nu och är skit orolig. Är det någomn som vart i liknande sits och hur har det gått för er?

• Svar på tråden Tillväxt hämmad?
  • Soffiie

nja flödet är väl inte perfekt på ena sidan, men flödet i navelsträngen var bra. jag fick min första son i v 31 pga hellp så dem misstänker väl att det är på väg dittåt. Att moderkakan inte fungerar så bra.
    Varför bestämde dem sig för att ta ut henne då i v 31
    ?

• Soffiie

ok. åh jag är så nervös. tänk om dem måste ta ut den nästa vecka eller något.. hur kommer den klara sig då? ja det är väl olika men klarar sig så små barn? när min son föddes i v 31+ vägde han 1450 medans ul sa 1800 så jag är orolig tänk om bebis är mindre än ul säger..Kandet vara stor skillnad på vilka som mäter också?

• Soffiie

förra gången jag var på mättning det var för två veckor sedan då var det en annan läkare. och även denna läkaren jag hade idag har sagt att jag ska få en pojke två gånger medans han som mätte förra gången och gången innan har sagt flicka. så snacka om att dem är veliga. Jag försöker tänka att omdet vore akut skullle dem lagt in mig redan men alla prover var ju bra. så det är väl därför men hon sa vila så mycket du kan men det är itne lätt med två aktiva pojakr på sex och sju här hemma och en man som jobbar hur mycket som helst..
    Otroligt söt er dotter är =) Är det något du tycker jag sak va observant på om jag känner att det blir annorlunda eller så? Jag är ju i v 26+1 nu så då är det två veckor kvar tills den magiska gränsen då helst längre så klart.. Men om bebisen fortsätter växa men lite och mår bra tar dme ut den ändå tidigare?

• Soffiie

tack för uppmuntran man känner sig helt tom.. speciellt närjag förlorade en dotter i v 22 också i dec 07 pga skelettsjukdom. sitter bara och försöker leta info men dåligt om de tycker jag,,

• Soffiie

på torsdag nästa vecka för flödes kontroll. ska innan de ta Bt oss bm.. ja fy vilken oro..

• Soffiie

Tack fö era svar.. ska på flödes mätning och ctg på torsdag. jag har en undran dessa olika förkortningar pi och delta vet ni vad dem står för och vad marginalerna är för dem lågt och högt..??

Svar på tråden Tillväxt hämmad?