behov av pepptalk :D Skiträdd.
Jag har 2 barn och jag var inte det minsta rädd när jag klev in på förlossningen tänkte att klarar alla andra det så klarar jag det och så tyckte jag att de som jobbar med det där kan ju sin sak så de får ge mej den bedövning som behövs när den behövs....litade med andra ord väldigt mycket på dem men det visade sej att jag nog skulle varit mer bestämd med vad jag ville ha och behövde...för jag fick ingen information om nåt tyckte jag...visste inte när jag skulle krysta eller nåt sånt..jag kände av mina krystvärkar tidigt och när jag gjorde det så visste jag inte om jag var öppen fullt så att jag kunde krysta eller om man skulle försöka vänta lite så jag höll emot allt vad jag klarade av tills jag fick panik och inte kunde kontrollera mej längre utan skrek rakt ut istället för att krysta så till slut visste jag inte hur jag skulle kunna vända mina skrik "neråt" så att jag kunde krysta istället.... det slutade ju bra men det var så mycket onödigt ont.....så nu inför min andra förlossning så berättade jag för min bm om min första förlossning så tyckte hon att jag skulle prata med en aurora vilket jag gjorde så vi gick igenom den första och så pratade vi om hur jag ville att nästa skulle bli och den blev perfekt och jag gick in med lite mindre oro än om jag inte hade fått prata med någon.
Så mitt råd till dej är att antingen prata med en auroa eller skriva ner precis hur du vill ha det inför förlossningen, prata med din barnmorska!! hon kan lösa det så att det kommer upp nånting på datorn så att de på förlossningen vet att du är orolig.
Lycka till!!