EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11
Jag förstår inte hur de bara kan glömma bort er?! Erik fick ju tid till sin ettårskoll. Underligt att skilja så på folk.
Jag förstår inte hur de bara kan glömma bort er?! Erik fick ju tid till sin ettårskoll. Underligt att skilja så på folk.
Gud vad härligt att höra! Det var ni vekligen värda! Det märks att det börjar bli höst med alla dessa förkylningar. Jag har varit hemma idag också men imorgon blir det till jobbet igen. Fördelen är ju att det blir helg mycket fortare!
Jag önskar att jag också kunde gå till simhallen med Erik, men jag har blivit känslig för klor. Ett tag så åkte vi alla 3 till Sätrabrunn och också till Heby. Jag tror nog att Lars ska ta med E dit snart igen. Jag får väl tänka ut något bra som E och jag kan göra själva.
Det hade jag missat helt! Det finns ju tyvärr de som bara skriver här för att reta upp folk och gärna provocerar dem för att?, ja jag vet f-n inte varför. Jag själv gick på det för ett tag sedan och det spårade ur totalt så jag skrev till sist att jag inte skulle skriva någonting mer i den tråden och det har jag inte gjort heller. Ni kan "gärna" läsa om hur provocerad jag blev i tråden Hjältinnor-till dem på NEO. Jag tror att den hette så. Hon har för övrigt(tror jag) skrivit här också. Fast jag skulle helst se att hon blev avstängd.
Smala små pojkar vi har du, Erik är 76 cm och väger 9,7 kg!! Det måste vara underbart när de äntligen blir blöjfria, vi funderar på att pröva snart.
Valters familj skrev 2008-10-02 21:03:14 följande:
GRATTIS!! Ja visst går det fort, E blir 19 månader imorgon! Det känns som om det har gått minst 2 år redan sen vi var på 69an och förskräcktes över den lilla fågelungen i kuvösen. Men han visade oss att han var otroligt stark och envis och ville verkligen leva med sina föräldrar. Det är vi otroligt tacksamma för!!!
Tråkigt! Men jag tror inte att du behöver oroa dig för vikten, de brukar ju ta igen det när de har blivit friska igen. Nu har ju inte E haft diarré, men han har haft hög feber och då inte haft sån bra aptit. Det har han tagit igen sen. Jag kollade i hans bok och vid 5 mån korr. så vägde han 5780g.
Grattis till båda födelsedagsbarnen!
MsBeaty: Jag skulle aldrig ha skrivit att E aldrig har haft diarré, idag är han väldigt dålig i magen! Jag vet inte riktigt om det är diarré, det rinner inte utan det kommer väldigt ofta och är väldigt löst. Han åt laxpudding i Fredags på dagis och ev så är det det som har satt igång magen. Men han har ätit både frukost, mellanmål och lunch idag. Nyss så försökte jag ge honom blåbärssoppa i flaska och det var sådär. Nu ska L iväg och köpa majsvälling och det kommer nog att funka bättre. Han (Erik) är trött men kan inte slappna av och somna. Jag var ut på förmiddagen med honom i vagnen och då sov han väl över 1 timme, men nu är det tamejf-n omöjligt!!
Jodå! Erik hade feber i en hel vecka innan han blev bättre. Han hade som mest 40 grader. Utöver det var han snorig med hosta och tandvärk. Lika bra att ha allt på en gång så är det över sen! Men han var förvånansvärt pigg ändå, jag själv hade nog varit medvetslös med så hög feber.
Basses mamma skrev 2008-10-23 11:18:53 följande: