föräldragrupp för oss med prematurer?
Hej!
Hänger gärna på tillsammans med Dante, som kom i vecka 32+5 den 27 feb.
Hej!
Hänger gärna på tillsammans med Dante, som kom i vecka 32+5 den 27 feb.
Hejhej!
Torsdag passar oss mycket bättre! Vi är flexibla tidsmässigt. Vädret ska tydligen bli både sol och skurar, kring 20-strecket. ungefär som det varit senaste veckan, alltså. Om man vill ses i stan är uteserveringen Himlavalvet högst uppe i Observatorielunden trevligt. Men det är så klart en chansning med vädret...
Hej!
Jag har inte hunnit gå in på FL idag under dagen och när jag har försökt har det strulat, därav sent svar...
Vi kan väl samlas på Himlavalvet kl. 12 imorgon, och ser det alldeles för grått ut så kan vi väl traska vidare till ett inomhusfik?
Jag kommer också! Med en gul Emmaljunga som det hänger en blommig sjal på.
Ja, det var en lyckad fika/lunch. Och störtskuren kom precis när vi ätit klart...
Däremot har vi åkt på en rejäl förkylning hela familjen. Kommer gärna nästa fredag om vi är friska.
Söder blir väl jättebra. Har ingen koll på barnvagnsvänliga fik, men hur är det med Street vid Hornstull? Ev. så har jag också en dagishämtning på eftermiddagen.
Jag har såklart dubbelbokat mig. Vi ska till habiliteringcenter vid ett, så vi får hoppa över fika den här gången.
Apropå kaféer. Art of Living finns inte på Kungsholmen längre, vet inte om de lagt ner eller flyttat. Tror att det är bingo där nu.
Var på neo IVA och hälsade på idag och träffade vår kontaktsjuksköterska och barnskötare som vi hade på sal 6 (KS). Superkul att få visa dem Dante sex månader efter. Det var extra kul att han var vaken, på gott humör och väldigt "pratsam" - trots sin förkylning.
Ha en skön fika på fredag!
Hej!
Fredag och onsdag funkar för oss nästa vecka. Var spelar ingen roll.
Jurist 05: Du är självklart välkommen att hänga på! Vi var inte på SÖS utan KS neo i feb/mars i år.
Idag råkade jag på en annan neo-mamma som var på KS samtidigt som oss och tipsade henne om våra träffar.
Kulturhuset är en jättebra idé. Café Panorama högst upp har ganska bra med plats. Vad sägs om att ses kl. 11-11.30 (innan lunchrusning) där onsdagen den 10/9?
Jag har en gul emmaljunga och oftast en blommig sjal som hänger på den.
Däremot är lill-bebisen snorig. Igen. Känns som en never ending story med hans förkylningar. Hoppas det har blivit bättre till onsdag.
Detsamma! Kul att ses och även få träffa fler från tråden.
Den 24:e eller annan dag nästa vecka blir bättre för oss. Varannan vecka känns lagom för oss. Ta i trä, ingen förkylning här...
Apropå sånger, så kan jag också rekommendera Silvriga barnkammarboken, det kommer med en cd i den. Den bläddras det flitigt i.(Många av sångerna som fanns med på Lindas länktips finns även i den). För ett par år sedan hade stadsbiblioteket sångstund för bebisar en gång i veckan i sitt sagorum, vet inte om de har fortsatt med det.
Hej hej!
Det var jag som pratade om hemmafika!
Apropå förkylningar - min lilla snorunge här hemma var frisk i en vecka sedan satte det igång igen, men inte alls lika illa som sist. Än. Får se vart det bär hän. En läkare sa till mig att det var andra barnets lott att alltid bli förkyld. Det var lite skönt att höra för då beror det inte bara på att han prematurbarn och mer infektionskänslig. Nu är storebror hemma pga av förkylning så jag avvaktar onsdagsfikan.
Hej alla!
Hoppas det var en trevlig fika idag!
NÄSTA gång ska vi väl ändå kunna komma... Den här veckan tar vi det lite lugnt för att undvika ännu en förkylning innan måndagens magnetröntgen, då lillgrodan ska sövas. (Han är frisk, ta i trä...)
Hej hej!
Vi har bara haft fullt upp! Men vi finns kvar. Finns det något förslag om en träff nästa vecka?
Hoppas också på att vi ska kunna den här gången.
Jepp! Två stycken i underkäken som kom för ungefär två veckor sedan. Det har varit väldigt mycket bitande och dreglande tiden innan och när de kom. Och de är vassa!
Grattis till Thelma!
Välkomna att haka på när ni är redo!