Inlägg från: Hayabusa |Visa alla inlägg
  • Hayabusa

föräldragrupp för oss med prematurer?

Hej!
    Jag är Camilla. Min son heter Emil och han föddes i vecka 32 den 21 mars på karolinska. Vi hade rum 7 bredvid Nortons föräldrar. Du kanske kom ihåg mig Linda? Jag har kontakt med Oskars föräldrar och jag hörde av henne att ni skulle träffas och jag och Emil är gärna på. Jag kan på fredag. Säg tid och var vi ska träffas så är jag på.

• Hayabusa

Kl 13,00 på café pronto blir kanon.
    Nu ska jag fortsätta min städning när emil sover och det gör han inte så ofta på dagarna om man inte åker bil eller vagn. Vi ses Kul!!!

• Hayabusa

Okej jag och emil är där 12,30. Vi ses.

• Hayabusa

Hej!
    Jag tycker också det var trevligt att fika med er och gör gärna om det. Jag kan hos åsa på fredag eller i stan. Emil ska döpas till helgen så vi åker till sala på fredag eftermiddag så om jag ska vara med måste vi träffas lite tidigare än förra gången. Kanske 11?? Jag kan mån, ons och fre nästa vecka också? Vi kan ju ta på fredag och en dag nästa vecka också
    Ha de gott
    /
    Camilla

• Hayabusa

Tjena!
    Vad kul att det är så många som vill hänga på. Vi kör nästa onsdag. För mig passar det att hälsa på hemma hos Åsa. Vi kan vara hemma hos mig i Bromma också någon gång. Kan ju vara lite svårt att fika någonstans med så många barnvagnar.Det var Pamela som nämnde att dem fikade på kulturhuset när dem var många med barnvagnar???? . Det är kanske lättare för folk att ta sig dit?

• Hayabusa

Klockan elva på kulturhuset på onsdag- kanon!!!

• Hayabusa

Det passar mig också kl 11 på kulturhuset på onsdag. För jag måste åka kl ett för vi ska på 6 månaders kontroll och få en spruta på BVC kl 14. Men nästa gång igen kan vi ju ta hemma hos någon som vi pratade om eller en barkaby tur och fika hemma hos Åsa innan eller på plantagen där som det skulle vara gott om plats på. Är det några fler som kan på onsdag kl 11 på kulturhuset?
    Tack för tipset Linda med barnsånger. Det finns även fina barnsångböcker med cd skivor till som är kanon. T ex Elefantboken och barnkammarboken.
    Hoppas vi ses snart igen. Min föräldrargrupp som jag träffade i onsdags var sådär. Alla barn var bara 8-10 veckor och två st var 2 1/2 mån så min kille var mycket större än alla andra.

• Hayabusa

Hej!
    Det verkar inte så många som kan på onsdag och jag måste rusa efter någon timme eftersom vi ska till Bvc, så kanske vi ska ställa in och ta en dag i nästa vecka istället?

• Hayabusa

Barnvagnsbio lät roligt att hänga med på. Jag ska besöka en förskola först så jag måste se om jag hinner till kl elva. Den förskolan tar bara emot föräldrarbesök sista onsdagen i varje månad och nu måste jag ställa emil i kö för han är 6 månader.
    Jag har börjat med smakportioner och gröt och det verkar fungera ganska bra. Man måste bara ge innan han bli tokhungrig för annars är det bara bröstet som duger. Hoppas på att kunna trappa ner med amning lite för emil kräver mycket mat nu och har blivit så mammig.
    Fika den 24 e blir kanon. Jag tycker också att vi ska satsa på träff varannan vecka. Det blir perfekt.

• Hayabusa

Hej!
    Jag hinner inte till söder på någon bio. Men fika kl 13 blir kanon på kulturhuset. Då har en del lunch gäster gått. Vi kan väl bestämma var och när vi ska träffas nästa gång när vi är på kulturhuset på onsdag. Så vet alla i god tid och att vi kan bli många som kan träffas.
    Vi ses på onsdag.

• Hayabusa

Hej!

Vad kul att höra från dig Pamela. Trodde nästan att vi skrämt bort dig. Självklart så glömmer vi inte dig. Du få ta fika på stan med oss när Simon är redo. Och jag kommer gärna hem och fika hos dig. Det kan ju vara lite lugnare att fika hemma hos varandra också som variation från kulturhuset. Jag vet att jag pratade med någon om det här som bodde i vasastan. Vi kan även vara hemma hos mig någon dag om man orkar ta sig till brommaplan.
    Vi ses på onsdag kl 13 på kulturhuset. Vilka fler kan?

• Hayabusa

Hej!
    Jag och Emil kan nu på onsdag.

• Hayabusa

Vi kör kl 11 imorgon då. Kom du också NikiL om du har möjlighet till kulturhuset högst upp. Du ser oss med flera barnvagnar. Håll utkik efter en svart och röd teutonia vagn för det har jag.

• Hayabusa

Hej !
    Jag och Emil har varit i småland en vecka hos mormor och morfar. Vi kommer till frejgatan imorgon kl tolv. Trevligt att träffas igen. Inga tänder på gång men han är på väg att sitta lite själv, men inte så att man kan lämna honom själv. Vi ses imorgon.

Svar på tråden föräldragrupp för oss med prematurer?