Problem med sköldkörteln? Del 10
Snacka om virrig man är...
Glömde totalt bort att önska dig välkommen hit till vår lilla tråd Muslimah.
Hoppas du får svar snart från vården och att du hittar lite matnyttig info här
/PB
Snacka om virrig man är...
Glömde totalt bort att önska dig välkommen hit till vår lilla tråd Muslimah.
Hoppas du får svar snart från vården och att du hittar lite matnyttig info här
/PB
Tilde å Nova skrev 2008-09-16 16:29:24 följande:
smultron smulan: Jag hade nog inte behövt gå tillbaka om jag sagt att jag inte orka, men det är så tråkigt att vara ensam hemma hela dagarna. Nu ska jag få gå o badträna två gånger i veckan. Sjukgymnasten ringde och sa att jag var prioriterad och efter som badet gör sådan nytta får jag fortsätta med det.
Mårran 74: vilken galen läkare... att din sambo inte sa till denne att läsa på lite om sjukdomen. Skrämmande att läkare är så okunniga.
Jag vill oxå börja gå ner i vikt...
Muslimah: Lycka till med kommande bebbe. Hoppas att du klarar dig undan problem med sköldisen. Märker du dock minsta lilla konstiga trötthet, begär att prover tas så du kan utesluta eventuell hypotyreos/hypertyreos.
Kram kram/PB
Ja det är nog helt ok att vänta tills imorgon. Men du ska bums gå dit och ta dem, gärna på fastande mage om du fixar det. Begär att de tar TSH, fritt T4 och Trak. Är de smarta så kollar de oxå blodvärde, socker och B12. Det är helt förståeligt att du är trött och mår skit, man gör det helt enkelt av det här. Se till att vila när tröttheten kommer. Jag vilar flera gånger per dag, ibland räcker det med att bara ligga en liten stund så kroppen får sträcka ut och slappna av. Tänk på att hela din kropp går på reserver och du bör spara på dem, dvs inte anstränga dig i onödan. Jag hade över 200 i TSH men är idag nere inom normalspannet, mår dock skit och så fort man gör något lite extra blir man jättetrött. Du har inte super höga värden men det är inte bra att de ligger över. Tycker det är konstigt att de inte krävt att du tar fler prover inom en visst tid dvs 2-3 veckor. Har de menat något sådant och du själv inte förstått det så är det fullt förståeligt för man blir trögtänkt av sjukdomen. Även dåligt humör hör till. Här är en mycket bra broschyr som förklarar mycket men inte allt. Låt gärna din partner läsa den så han lättare förstår hur du mår och kan underlätta för dig.
Hoppas du snart mår bättre, och det är nog inga superrisker med liten i magen även om det bör kollas upp och du bör komma under behandling snarast. Lycka till/PB