chippan skrev 2008-10-10 12:42:16 följande:
Hejsan! Har skrivit här tidigare, men hade inte fått ta del av mina värden ordentligt då. Idag har jag äntligen fått det svart på vitt. Vid mina första provtagningar låg mitt TSH på 5,5 men nu ligger det tydligen på 1,2 och det är väl bra.Men nu undrar jag lite om anti-TPO. Enligt pappret låg jag från början på 12000, gick sen ner till 11000 men är nu uppe på 12000 igen. Läkaren är nu nöjd med min dos på 50 mikrogram levaxin. Det verkar som att han bara bryr sig om vad TSH ligger på och det är väl iofs prio ett, men anti-TPO ligger ju inte jättebra tycker jag? Vad säger ni?Mitt T4 har gått från 13 till 19, vilket väl också är ok. Men det börjar ju nästan nosa på de högre värdena.Vad säger ni? Tror ni också att min dos är lagom där den är?
Oavsett hur mkt medicin du äter så kan du inte påverka antikropparna tyvärr! Det kan vara så att du har en pågående inflammation i sköldkörteln och detta kan påverka antalet antikroppar.
Min läkare säger även att ju mer antikroppar man har ju större är sannolikheten att problemet är livslångt och för mig med 1000 i antipo var det och är det livslångt. T4 ligger lite högt tycker jag, men det beror också på vad de har för ref.värden.
Jag hade när jag började äta medicin tsh 96 och t4 låg på mindre än 3.
Idag ligger tsh på 0,46 och t4 på 15, så jag ligger bra. T3 kommer jag inte ihåg, men det var precis mitt mellan ref.värdena iaf.