Inlägg från: lunaria |Visa alla inlägg
  • lunaria

Problem med sköldkörteln? Del 10

Trubbsla skrev 2008-08-23 18:20:50 följande:
    hejhej....vet någon hur länge det tar att få provsvaren på t3 t4 och ths? Förra gången jag skulle få provsvar tog det över 3 veckor pga semester, vilket jag tyckte var oproffessionellt av dem. Nu har jag väntat en vecka...funderar på att ringa dem på måndag.
    ring du dem på måndag!! jag har väntat i 3 veckor imorgon, men har ingen aning om när man får dem. tycker också det är oproffsigt av dem. jag ringde i förra veckan o de sa att de skulle ringa tillbaks, men inget samtal . de har semester och jag ska egentligen få skriftliga svar, men jag känner inte för att sitta o vänta tills semestern är över tills jag får svaren så jag får ringa och tjata på måndag.
  • lunaria
    schmulan skrev 2008-08-24 17:02:27 följande:
    Jag har läst in mig lite grann i tråden och den har fått mig att inse att jag inte är ensam. Även om jag inte önskar någon annan detta. Först vill jag skicka den varmaste kramen jag kan till Blombukett. Inga ord räcker till. jag känner med dig.Jag har fått diagnosen Graves sjukdom och hoppas nu att Tiotil och en Beta-blockade vid namnet Inderal ska få mig att hitta tillbaka på banan. Jag känner mig bättre men pulsen är fortfarande hög, likaså ämnesomsättningen och mitt humör är inte att prata om. Jag känner mig enormt ledsen över att jag behöver mediciner och på så vis vänta med att få syskon till vår dotter. Allt känns så oklart och avvaktande. Jag vill ha kontroll....och VETA att jag blir bra och att det sedan får bli så.Kämpa på...till er alla!
    hej och välkommen!!

kul att du hittat hit även om det är trist att du oxå blivit sjuk. då fick du diagnosen nyligen med andra ord?? jag har oxå Graves och fick diagnosen i januari i år och det tar ju tyvärr tid med medicineringen och allt. det är ju så trist att inte ha kontrollen över sin kropp. om det är nå't du undrar över så är det bara att fråga på . kram
  • lunaria

ringde idag till mottagningen och sköterskan sa att min läkare som kommit tillbaks från semestern ska ringa till mig idag. väntade hela dagen och ingen som ringde . sköterskan var iaf trevlig och sa att alla värden förutom Trak är bra. men jag vill ju ha nån att prata med pga mina symptom...får väl se om hon ringer imorgon, men jag hoppas inte för mycket...

Pucko Buffy: glädjer mig att höra att det finns såna läkare som bryr sig så mycket .

• lunaria

M77: väntar just nu på operation som jag borde få nu i höst. jag bara längtar tills jag kan få må bättre för just nu är det inget vidare...

Ninnabus: men vad säger läkarna om dina värden och att dina symptom är kvar?? borde inte de försvinna?? jag ligger ju också bra med mina värden, men har en massa symptom kvar som inte verkar försvinna. min läkare verkar inte vilja ringa mig så jag får ju inte pratat med henne om det hela. jag känner samma sak med minnet. riktigt segt. min sambo har vant sig vid att jag inte minns nånting, men inte jag . om han ber mig om nånting så är det 100% säkert att jag inte minns det 5 minuter senare precis som du säger om det där att lägga saker på nå't ställe o sen inte minnas. håller på att bli tokig på det!!

det mest tokiga här på denna tråden är att minnas vilka som har hypo eller hyper. kanske man snart skulle ta och skriva upp .

• lunaria

Knoddis: välkommen hit o grattis till knodden!! du kan ju ta en tablett på morgonen och sen en tablett mitten av dagen och en på kvällen innan du lägger dig. man ska väl ta med typ 6-7 timmars mellanrum kan jag tänka mig..

grattis med 10-årsdagen!! det är nog ingen fara att ta och dricka lite. de rekommenderar väl inte det med några mediciner egentligen, men jag har då inte känt av nå't när man tagit nå't glas lixom...bara man dricker med måtta...vet dock inte om man kan ta den där nsomningstabletten med medicinen. du kan väl ringa till läkarn och fråga för jag antar att det inte är receptfritt?? minns också när man låg så där klarvaken på nätterna. usch vad jobbigt!! krya på dig du oxå!!

• lunaria

knoddis: hoppas verkligen vinet hjälper dig att sova så du får lite sömn på natten. minns att jag själv bara sov 2 timmar på hela nätterna när jag fick min diagnos. man kan tappa väldigt mycket hår naturligt efter graviditeten, men jag tror det mesta som jag tappade ändå berodde på giftstruman. jag har tappat i perioder och blivit väldigt deppig pga det, men nu har jag en fin "extra-lugg" och det var ett tag sedan jag tappade hår nu. jag har även haft illamående i perioder precis som du beskriver det.

jag blev lite förvånad över att de inte ska påbörja medicinering för dig än mer än betablockerare. har inte hört om nån som blir frisk utan mediciner, men det kanske det gör ändå??

ha en bra kväll!! här väntas räkfrossa

• lunaria

knoddis: jo du kan gå sjukskriven medan han går pappaledig. vi gjorde det första månaden då jag blev sjuk, men insåg att man inte får ut nån sjukpenning om man inte jobbat tillräckligt så då ändrade vi det illa kvickt. jag hoppas det fungerar bättre för er så ni har råd att göra så. jag känner så för dig. kunde inte ens lyfta min son när jag var som värst och orken är fortfarande dålig när det gäller att göra saker och ting...

angående medicinering så har jag inte hört att man kan bli frisk från giftstruma utan mediciner, är det verkligen möjligt?? jag tycker det låter mer som inflammation (post portum). båda två är ju hypertyreos, men inflammationen kan gå över av sig själv precis som läkarn säger...

• lunaria

knoddis: var som när jag var hos läkarn första gången. tur att min sambo var med så han lyssnade åt mig . min läkare babblade både om post portum och giftstruma då eftersom mina prover inte var "entydiga" om vad det var. det är bättre med post portrum just för att du inte behöver gå sjuk lika länge.

• lunaria

mama bean: håller tummarna!!

ringde till avdelningen igår och jag var så irriterad, för läkarn skulle ringt mig förra måndagen, så jag bröt nästan ihop i telefon. sköterskan var inte den samma, men hon hörde nog att jag var desperat!! på något vis hade de slarvat bort hela journalen i hanteringen så jag hade fallit bort, men nu äntligen fick jag en riktig telefontid på torsdag klockan 10. konstigt att man ska behöva vänta i 4½ vecka på sina provsvar och jag behöver ju verkligen prata ut om mina symptom...

• lunaria

välkommen ni nya som kommit hit . kul att ni har tittat hit!!

clara: verkligen bra att du tar med dig en lista över symptom!! min sambo var med under alla läkarbesök och det underlättar verkligen.

nu har äntligen min läkare ringt och tydligen kan man må så här dåligt fastän ens värden nästan är bra. men att det ska behöva ta 4½ vecka att få sina provsvar, det är konstigt!!! mitt TRAK-värde låg på 2,7 och hade halverats sen i maj så det går väl åt rätt håll. hon har stött på många genom åren som haft det som jag så det kändes väl betryggande ändå. hon trodde oxå att jag får operation fortare om jag mår likadant när jag ska träffa kirurgen. fastän jag vill ha operation fortare så hoppas jag då på att må lite bättre tills jag ska till kirurgen. sov 12 timmar förra natten fastän jag hade sovit 2 gånger på dagen. *snark*

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10