Inlägg från: Pucko Buffy |Visa alla inlägg
  • Pucko Buffy

Problem med sköldkörteln? Del 10

3fraimsdotter: välkommen hit säger jag oxå. Du låter som mig när jag var som sjukast, kanske till och med lite värre. Vad var ditt TSH och T4 värde när du fick diagnosen? Och vilka mer symptom hade du än trötthetn och bullen på halsen?

Smultron smulan: du må tro jag var trött igår efter kalaset. Jag ville ju oxå kunna ta en öl, så jag fick vara så snäll och inte ta några citadon på dagen och kvällen. Drack inga mängder, men jag ville ju inte riskera min lever, så jag gick o la mig utan tabletter. På söndag morgon kl 07.20 stod jag inte ut längre utan stoppade i mig en pilla. Det var så grymt skönt att känna att smärtan "rann" av mig så jag somnade och sov till 9.30. Efter frukosten blev det inte många knop gjorda och jag landade i bingen runt 20.00 trött som en bäver Idag på förmiddagen har jag gjort mina gympa övningar och nu sitter jag och har ont i ländryggen. Jag ska föra dagbok över hur det går och jag hoppas verkligen att det ger resultat. Jag verkligen längtar tills den dagen jag kan ta en långpromenad i normal gångtakt

Mizza: Du ska nog ta aftonbladets larmrapport med en nypa salt. Om du är ordinerad kalktabletter så ska du ta dem. Aftonbladet skriver om personer som har en normalproduktion och är friska. Om du har underproduktion och inte äter tillskottet så kan du få urkalkat skelett och massa andra sjukdomssymptom ex kramper. Min mamma äter dagligen vätskedrivande tabletter för hon har Menieres sjukdom, skulle hon inte äta sina kalktabletter så skulle hon bli jättesjuk. Är du orolig så be läkarna kolla dina calcium värden nästa gång du lämnar ett blodprov.

kram på er/PB

• Pucko Buffy

Hallå tjejer

Ang sämsta värden så var mina tsh 200 när jag tog första kollen och t4>5,2 jag tror dock att de blev ännu sämre då det nästan tog ytterligare en vecka innan jag kom på behandling.

Usch det där med oförstående omgivning samt att isolera sig känner jag igen. Jag kan sitta en hel dag och inte göra något. Orkar bara inte och umgås med folk ensam så det får bli internet istället. Nu har prinsen börjat jobba igen, så nu blir det långa och ensamma dagar.

Kan oxå pricka av mig på listan över symptom, dock inget missfall. Ögonbrynen försvann ett tag men kom tillbaka igen. Jag kan tillägga att jag snarkade och snarkar fortfarande väldigt mycket. Har läst mig till att det beror på att man kan svullna i svalget och slemhinnorna.

De två senaste dagarna har varit hemska, jag har varit extremt tröttare än på länge och värken i kroppen är grym. Har även snarkat så mycket i två nätter nu att prinsen inte kunnat sova i samma rum som mig. Jag är också mer svullen i ansiktet igen så ibland undrar jag om levaxinet funkar som det ska. Jag ska ta nya prover på fredag och på måndag får jag nog reda på hur de är.
    Deppigheten har också satt in med full kraft, fattar inte hur jag ska orka gå tillbaka och jobba.

• Pucko Buffy
    Trubbsla skrev 2008-08-13 11:25:36 följande:
    Läst massor i denna tråd nu, fått bra tips faktiskt. Ska in och ta blodprover på fredag, och ska definitivt ha svart på vitt sedan vad provsvaren blir! Jag var tydlig med hur jag mådde senast jag pratade med henne i telefon, jag HAR inte blivit piggare, men min vikt har börjat vänt. Jag fryser fortfarande, jag mår illa titt som tätt, jag har fortfarande mensrubbningar (går så långt som upp till 90 dagar mellan gångerna) Och våra fertilitetsbehandlignar misslyckas fortfarande, jag har fortfarande mycket ont i alla leder samt bäckenet, osv osv....Så hon vet ju om vad som händer med min kropp. Hon var även tydlig med mig om att allt kan ta tid innan medicineringen ger resultat.Måste lägga in en liten kråka också om att jag uppskattar tråden, så skönt att veta att man inte är ensam.
    Trubbsla, vad har de sagt om ditt bäcken? har du fått någon hjälp mot detta? Jag har haft grymt ont i höftlederna och ländryggen men mycket är nog i bäckenet oxå. Enligt min endokrinläkare brukar inte värken sätta sig på ett ställe, men det har den gjort hos mig. Nu har jag varit och röntgat ländrygg och höfterna samt blivit ordinerad sjukgymnastik och varmvattengmpa. Förstår att jag inte är ensam om att ha samma problem, jag kan emellanåt inte ens gå så ont gör det. Smärtorna har blivit lite bättre men det är långt ifrån bra. Själv tror jag det är spänningar som blivit till inflamationer men säker är jag inte. Jag hoppas på positivt svar från röntgen iallafall.
  • Pucko Buffy

Räkna med att jag ska säga till om att det visst kan bli så här. Värk i kroppen har jag haft i flera år men nu är det rent för djävligt emellanåt. Hur tycker du sjukgymnatiken och bassängträningen hjälper?

• Pucko Buffy

Usch det låter inte kul Trubblsa. Du får jätte gärna skicka adressen till din läkare. Posta den i min inbox om du vill. Jag hoppas verkligen att min värk förvinner snart annarst står jag nog fasen inte ut. Det värker ju inte bara i ländryggen o höfterna utan även i varenda jäkla led och muskel oxå. Trött är man av hypon o trött blir man av värken oxå. Inte något upplyftande väder är det heller här.. hehehe blir till å ligga i sängen större delen av dagen.

Kram tjejer, hoppa att ni mår bättre idag och framförallt har bättre väder.

• Pucko Buffy

Solskensbullen: här är en till som undrar. Hoppas allt gått bra

• Pucko Buffy

Trubbsla: tack för mailet.

Ang det som står på den där hemsidan så har jag läst det förrut och tycker att om det är sant så är det så tragiskt. Men samtidigt är jag lite skeptisk till sidan och sväljer inte allt som står där med hull o hår. Främsta orsaken är nog att den inte har en egentlig avsändare och källkritikern i mig sätter in när jag läser historier av varierande slag på sådana där hemsidor.

Hur mår ni annars?

Am zandra: ring o påminn dem, de har säkert glömt bort det.

Solskensbullen: här är det tvärt om... med magen alltså

Själv mår jag skit, fryser som bara den, stopp i magen, trött så jag vet nästan inte vad jag heter och värk i hela kroppen. Känner ingen direkt bättring sedan senaste höjningen. Blir tokig på det här snart. Hatar verkligen att gå hemma, det är så tråkigt. Funderar allvarligt på att försöka jobba några timmar i veckan, bara för att få det sociala och något att göra. Men först får nog doktorn säga sitt. *gaaaaaaaahhh* skriker lite igen... det brukar lätta lite

Kram på er.

• Pucko Buffy

Kev2004: hoppas det går bra hos ögonläkaren, håller tummarna hårt.

• Pucko Buffy
    Banzai skrev 2008-08-19 15:08:18 följande:
    Pucko Buffy: Mår väll just nu ok lite trött men det är nog mest själv förvållat med sena nätter och en son som vaknar tidigt Det enda jag igentligen kan klaga över är väll att jag saknar motivation till att göra något ingenting käns roligt inte ens det jag brukar tycka är kul är väll i någon höst dep kanske.
    Hur gammal är liten då? Hoppas verkligen att jag snart blir frisk nog att börja verkstan igen.
    Avsaknad av motivation är du inte ensam om, här vet jag dock att det beror på hypon. Höst depp är nog inte helt omöjligt. Tycker själv att sommaren varit så där och inte ser jag framemot vintern precis, hatar kylan och jag mitt dumma spån har flyttat till smålands köldhål höglandet ;-D Fast det är så mycket annat som väger upp att bo här så jag ska inte klaga eg.
  • Pucko Buffy

Välkommen hit ölger För att minska risken för missförstånd så säger de flesta här inne hypo eller hypotyreosom struman som du har och hyper eller hypertyreos om giftstruma. Precis som de andra skrivit så är risken för bebis att skadas väldigt liten om värdena är inom riktvärdena. Är de däremot för höga kan barnet ta skada eller att det tom blir missfall.

Blombukett: skickar oxå styrkekramar i massor. Håller med till fullo att det är orättvist. Vi sitter nästan i samma sits. Vi vill oxå ha barn men frågan är när jag kan bli gravid. Mina värden går stadigt nedåt men det tar sådan tid och man mår skit under tiden. Jag är inte heller direkt purung så det börjar kännas som om det snart brinner i knutarna *suckar stort* Håller verkligen tummarna för dig att du snart blir bättre och att ni får till en liten ni oxå.

Ninabus: styrkekramar till dig oxå, fy vad läskigt att åka in akut o bli opererad. Hoppas du blir piggare snart.

Måste fråga om det är någon mer av er tjejer som påverkas negativt och blir sämre varje gång ni ska ha mens? De senaste gångerna har jag blivit trött och mått lite sämre. Denna gången blev jag riktigt sämre en och en halv vecka innan mens och sen riktigt kass när det väl drog igång. Har varit extremt trött och haft massor av mer värk i hela kroppen. Där till har höfter o ländrygg gjort sitt. Någon mer som har det liknande när röda tanten är på ingång? eller är det bara jag som blir extra känslig?

Kraaaaaaaam på er/ PB

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10