Problem med sköldkörteln? Del 10
3fraimsdotter: välkommen hit säger jag oxå. Du låter som mig när jag var som sjukast, kanske till och med lite värre. Vad var ditt TSH och T4 värde när du fick diagnosen? Och vilka mer symptom hade du än trötthetn och bullen på halsen?
Smultron smulan: du må tro jag var trött igår efter kalaset. Jag ville ju oxå kunna ta en öl, så jag fick vara så snäll och inte ta några citadon på dagen och kvällen. Drack inga mängder, men jag ville ju inte riskera min lever, så jag gick o la mig utan tabletter. På söndag morgon kl 07.20 stod jag inte ut längre utan stoppade i mig en pilla. Det var så grymt skönt att känna att smärtan "rann" av mig så jag somnade och sov till 9.30. Efter frukosten blev det inte många knop gjorda och jag landade i bingen runt 20.00 trött som en bäver Idag på förmiddagen har jag gjort mina gympa övningar och nu sitter jag och har ont i ländryggen. Jag ska föra dagbok över hur det går och jag hoppas verkligen att det ger resultat. Jag verkligen längtar tills den dagen jag kan ta en långpromenad i normal gångtakt
Mizza: Du ska nog ta aftonbladets larmrapport med en nypa salt. Om du är ordinerad kalktabletter så ska du ta dem. Aftonbladet skriver om personer som har en normalproduktion och är friska. Om du har underproduktion och inte äter tillskottet så kan du få urkalkat skelett och massa andra sjukdomssymptom ex kramper. Min mamma äter dagligen vätskedrivande tabletter för hon har Menieres sjukdom, skulle hon inte äta sina kalktabletter så skulle hon bli jättesjuk. Är du orolig så be läkarna kolla dina calcium värden nästa gång du lämnar ett blodprov.
kram på er/PB