Inlägg från: trollet83 |Visa alla inlägg
  • trollet83

Problem med sköldkörteln? Del 10

Jag är alltså först hit!Hihi...hoppas ni alla mår bra!

• trollet83

oj så mkt det skrivs nu..orkar inte läsa igenom allt just nu men var iaf o tog nya prover idag..har fått tid till diabetes och endokrinläkaren den 25 augusti..så¨ska bli spännande att se om medicineringen sedan maj har gett nåt resultat..vet inte om jag själv märkt så stor skillnad..tycker det går i perioder..ibland känner jag mig jättetrött trots att jag sovit jättemkt osv medans ibland klarar jag mig på mkt mindre..

• trollet83

hej alla---gud så ni skriver..orkar inte läsa igenom allt men kämpa på alla trötta!

Själv var jag till läkaren i måndags..tydligen hade mitt tsh legat på 150 när jag blev sjuk i våras..s¨å han tyckte det var underligt att jag stod på benen då..jag som trodde tröttheten berodde på vår lille plutt..nu hade jag nog 7,7 eller nåt sånt så det  var betydligt bättre..fick dock öka levaxinet med 25 mg..

• trollet83

Pucko Buffy: Tack men jag mår ju mkt bättre nu..kan ju tänka skillnad mellan tsh 150 och nu 7,7...jag har ju dessutom börjat jobba nu i veckan..på en medicinavd dessutom..men verkar vara ganska lugnt än sålänge men det är ju bara inskolning ännu...men då när jag fick beskedet om hypo var jag ju mkt trött, orkeslös o även stundtals deprimerad.., hade ingen som helst lust att ens gå utanför dörren ett tag på dagarna..bara att känna att det tog tid att klä på sonen o allt krångel med det gjorde ju att jag inte hade lust alls det kändes mkt jobbigt ett tag iaf..men nu när jag börjat jobba har jag ju varit extremt trött på kvällarna..igår somnade jag i soffan runt 19-20 o i förrgår o kvällen innan nåt liknande..jobbar du nu eller?var inte du också ssk?

• trollet83

soffeli: Känner igen det du skriver om att man tror tröttheten beror på att man fått barn med sömnbrist mm..när jag fick min diagnos nu i maj var sonen 6 månader..o jag var helt slut o trött, trodde uppenbarligen det berodde på att vi fått barn...samt att jag alltid krävt mkt sömn..de ringde till och med samma dag som proverna togs o fråga hur jag mådde..sen nu senaste läkarbesöket fick jag veta att mitt tsh då i maj låg på 150..så inte undra på jag var trött..läkarn sa typ; oj att du kunde stå på benen..efter att jag ätit levaxin nu sedan dess låg mitt tsh på 7,7, det var ju mkt bättre men fick öka dosen lite iaf..

Clara: Låter ju tveksamt om det är värt att ta nya prover redan en vecka efter senaste prover..men din trötthet då mm det kan ju vara tecken på mkt..därför också svårt att utreda vidare kanske..

• trollet83

Soffeli: Ja, mådde väl inte jättebra men trodde ju att det berodde på att det var en del vakna nätter o dåligt med sömn mm..men om man jämför med nu o då så var jag nog ganska slut då...orkade ju ingenting o hade inte nån lust att ens kliva utanför dörren..allt kändes jobbigt som att klä på sonen mm..men nu är det ju mkt bättre även om det inte var helt bra ännu men det är stor skillnad..men jag har ju diabetes också så det är ju lättare att få sköldkörtelproblem då..

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10