Problem med sköldkörteln? Del 10
Nu har det snart gått 2 månader efter min operation och jag mår MYCKET BÄTTRE. Känner mig som mig själv igen, det är så otroligt skönt. Jag har varit och är fortfarande väldigt trött (känns som att man heter Trött i mellannamn ) men jag tycker att det börjar lätta lite nu. Mina värden var dåliga (hade blivit underfunktion istället) så jag fick öka Levaxinet från 100 till 150. Det var 2-3 veckor sen och jag tror att det börjar ge en positiv effekt nu.
Min röst är nästan bra men det är fortfarande några tonlägen som inte går, så nu har jag fått en remiss till en läkare som ska kolla stämbanden. Det är en småsak i sammanhanget men det är klart att jag skulle vilja ha hela min röst tillbaka.
Kirurgen skulle skicka en remiss tillbaka till Endokrinologen på sjukhuset men jag har inte hört något ännu. Jag oroar mig väldigt mycket för mina TRAK-värden. Jag vill försöka bli gravid så snart som det går och jag är rädd att det ska ta lång tid innan TRAK-värdet går ner. Jag hade 12 innan operationen. Vet ni när de testar TRAK-värdet första gången efter operationen?
Jag vet att jag har frågat det här förut så ursäkta att jag är tjatig, men ni som blivit opererade för giftstruma (Graves) får gärna berätta vad ni hade för TRAK innan operationen och hur lång tid det tig innan det gick ner.
Kram på er allihop!