Tack snälla för alla gulliga inlägg.
Just nu är jag fortfarande förvirrad. Precis som ni skriver...Varför vill man uppmuntra mig att ta joden när det inte är bra för kvinnor i fertil ålder, under 35 räknas det då. Jag är ju enbart 30, de förstår verkligen inte att man vill ha barn inom snar framtid.
Ibland så förstår jag mig inte på saker, först så vet de att det är dåligt att ge det...men sen helt plötsligt så har det ändrats..och nu kan man ge det till kvinnor i fertil ålder.
Jag är mycket nyfiken på vad de läkarna har att säga mig. Jag ska verkligen fråga ut dem till 100% varför jag ska ta JOD och inte OP.
I vilket fall så blir man bara besviken tycker jag, min läkare på endokrin skrev att hon vill absolut ha OP, kan inte tänka sig ngt annat..så hade hon skrivit i brevet, men vi kom överens om att jag skulle träffa kirurgen för att diskutera inte för att jag absolu hade bestämt mig.
Sen så sa dem absolut ingenting om viktökning eller om rökningen. Hon hade sagt att det tar nog inte mer än 2-3 månader för OP, men nu sa han inte förrens nästa år...när sa han inte.
Förlåt att jag låter bitter, men man blir liksom inte klok. Som ni säger, så är det mitt val, men man bkir ju inte possiv till någon längre. Trodde aldrig att det skulle kännas så här svårt.
Har på kuppen här mått sämre igen, börjat tappa massa hår, trött som bara den, sov i 2 tim idag på dan...allt börjar bli värre!!!
Tack för att ni lyssnar.
Ninnabus, jag tycker att det låter helt galet med det din läkare sa...så orättvist. Att de inte förstår...ska du vänta med barn upp emot 10 år, det är helt sjukt!!!!!
År det någon annan här som går på KS i Solna?
TACK!!