Hej, ja jag har haft mina problem där i många år, hundra olika utredningar känns det som. När det var som värst så gick jag på mycket kraftiga värktabletter :(
Sedan jag bytte vårdcentral så fick jag äntligen en vettig läkare, hon skickade mig också på röntgen, samt tog alla möjiga prover (även reumatism) Och inget visade att något var fel. Men förklaringen fick ¨jag när det visade sig vara min hypotyr. Jag fick förklaringen att det var den som var boven i dramat. Så det kan mycket väl sätta sig där, hälsa din läkare det vetja! Jo jag går också hos sjukgymnast på vattengymnastik, samt smärtlindring hos sjukgymnasten också eftersom jag inte får äta värktabletter pga fertilitetsutredningen.
Inte roligt att ha problem i dessa områden för man blir så förbannat handikappad, på alla plan. Bara att torka sig efter man varit på toa (ursäkta språket) kan vara ett rent helvete när man har ont. Många saker som "normala" klarar av fixar man inte. Absolut inte när man måste böja sig, jag har stöd av ett band runt bäckenet som drar åt så jag fixar att jobba, men får sköta lite lugnare uppgifter och behöver itne springa på larm med kuvösen tack å lov.
Pucko Buffy skrev 2008-08-13 19:06:50 följande:
Trubbsla, vad har de sagt om ditt bäcken? har du fått någon hjälp mot detta? Jag har haft grymt ont i höftlederna och ländryggen men mycket är nog i bäckenet oxå. Enligt min endokrinläkare brukar inte värken sätta sig på ett ställe, men det har den gjort hos mig. Nu har jag varit och röntgat ländrygg och höfterna samt blivit ordinerad sjukgymnastik och varmvattengmpa. Förstår att jag inte är ensam om att ha samma problem, jag kan emellanåt inte ens gå så ont gör det. Smärtorna har blivit lite bättre men det är långt ifrån bra. Själv tror jag det är spänningar som blivit till inflamationer men säker är jag inte. Jag hoppas på positivt svar från röntgen iallafall.