Trubbsla skrev 2008-08-04 09:44:21 följande:
Hej, ny i tråden. fick reda på för cirka 2 månader sedan att jag har hypotyreos. Fortfarande inte så väldigt väldigt insatt i det, men käkar levaxin 50m. Min förhoppning är att jag ska lyckas gå ned i vikt nu samt att kunna bli gravid.Kan som sagt var inte så mycket om denna åkomma....kan man bli frisk från den? Har inte ett hum. Vad har ni för erfarenheter?Min aögon kliar jämt sedan jag började med levaxin, men det väger ändå liksom upp med fördelar tycker jag.
Välkommen säger jag oxå.
Att bli frisk från hypo har jag aldrig hört någon bli, men man blir symptomfri i och med att man äter levaxin och dosen är rätt inställd. Slutar du äta levaxin kommer symptomen tillbaka. Levaxin är ju ett kroppseget hormon vilket gör att man brukar få väldigt lite biverkningar på det.
så här står det i fass:
"Vilka biverkningar kan Levaxin ge?
Levaxin ger inga egentliga biverkningar, men vid överdosering eller för snabb dosökning kan t ex hjärtklappning, diarré, huvudvärk, darrningar eller nervositet uppträda. Överkänslighetsreaktioner kan förekomma."
Om det inte är levaxinet du reagerar på så kan du ju ha fått någon form av allergi. Det är aldrig kul att det kliar i ögonen. Själv har jag haft en grym klåda på kroppen då jag blivit så extremt torr i hyn. Det har dock börjat ändra på sig i och med att jag nu äter levaxin.