Inlägg från: Kana och Kickorna |Visa alla inlägg
  • Kana och Kickorna

Problem med sköldkörteln? Del 10

HEJ
    har också hyperthyreos, graves sjukdom

Är det inte väldigt riskabelt att bli gravid då man har denna sjukdom även efter OP och då man börjat äta Levaxin?
    Ska operera mig i höst och äta Levaxin därefter och skulle gärna vilja skaffa ett tredje barn sen..men jag har faktiskt börjat fundera på adoption...

Någon här som drabbats av några tråkiga följder efter OP?

• Kana och Kickorna

Skönt att höra att det inte är stora risker med att bli gravid efter op..då man äter levaxin.

Nu har jag fått problem med ögonen
    Trodde jag skulle slippa.. flimmrar i ena, ser sämre med det och det liksom skakar i ögat då jag försöker läsa m.m

Någon annan?

• Kana och Kickorna

Mama bean: Migrän har jag också haft, Har legat några hela dygn men fruktansvärd huvudvärk, illamående och feberkänslor, usch. Värre än värsta värsta baksmällan. Migrän är enligt de läkare jag träffat inget typiskt synptom på sköldkörtelsjukdom.

Mina ögonproblem verkar gå i vågor för nu är de plötsligt normala igen..men har ändå bett om att få komma till läkare på endokrinologen och undersöka dem.

Längtar nu efter OP och att sedan inte ha någon sköldkörtel som kan ställa till problem. Hoppas bara det går bra att äta levaxinet.

Hur ofta måste man till apoteket och hämta nytt levaxin? Får man stora förpackningar som räcker länge? Har apoteket alltid levaxin hemma? Jag menar tänk om det helt plötsligt inte skulle finnas inne? Det har jag varit med om med andra mediciner...

Ni som har varit med om sköldkörtel OP, hade ni mycket ont efteråt, hur mådde ni efteråt?

• Kana och Kickorna

Hej
    Har hört något om sköldkörtelsjukdom och dåliga levervärden???
    Någon som vet mer om det? Vilket samband har det?

• Kana och Kickorna

Hörde i dag av en läkare att fast sköldkörteln opereras bort försvinner inte antikropparna, de kan man få leva med resten av livet och kan göra att barnet mår dåligt vid en graviditet och efter förlossningen. Mer vet jag inte...någon som vet mer??

• Kana och Kickorna

Jo på mig ska de ta bort precis HELA. Min är inte kraftigt förstorad så det finns inget att lämna kvar menar kirurgen. De måste lämna minst 20% eller ta bort hela. Skulle de lämna 20% på mig skulle de handla om en så pytteliten bit att det inte är lönt menade kirurgen så hela sköldkörtel ska bort, i september!

• Kana och Kickorna

imsel: kan du vara gravid?

• Kana och Kickorna

Hej
    Det jobbigaste med min hyperthyreos (Graves) tycker jag också är tröttheten. Det värsta är att inte orka leka med barnen som de önskar. Min treåring är så full av energi och jag försöker kämpa på med till slut känner jag mig bara apatisk. Hon har fått vara hemma med mig mycket då jag också är föräldraledig med en åttamånaders. Men nu har jag ringt till dagis och sagt att hon kommer 4.5 timmar tisd, onsd och torss och det har jag så dåligt samvete för. Varför ska hon måsta gå på dagis då jag ändå bara är hemma?

Ser henne dessutom bara varannan vecka för jag och hennes pappa lever inte i hop så jag är rädd om tiden jag har henne men jag orkar inte med hennes tempo helt enkelt! Tänker att om hon är på dagis några timmar kanske jag har mer energi till henne då hon kommer hem...

Är också liksom många andra så leds på att må så här...väntar på op men är osäker på om allt verkligen blir bra efteråt. Tvärt emot många andra har jag tyvärr inte gått ned i vikt massa kilon då jag har hyper utan tvärtom..

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10