Inlägg från: Loppan27 |Visa alla inlägg
  • Loppan27

Problem med sköldkörteln? Del 10

Imel - jag har opererat bort skldkörteln för några månader sedan och allt gick bra! Är redan gravid och det var inga problem enligt läkaren. Äter Levaxin och fick höja dosen nu är jag är gravid och ska nu ta prover varje månad.

Hoppas att det löser sig för dig!

• Loppan27

Imsel - för mig vard et inga problem att få opereras. Det var läkaren som direkt föreslog op eftersom jag är ung och ville ha fler barn. Han tyckte att det var det ända rimliga behandlingsalternativet.
    I och med att giftstruman upptäcktes tidigt fick jag aldrig några problem men det hade jag säkert fått om jag gått längre med det.

Kana och kickorna - jag var nervös inför OP men allt gick så mycket lättare än jag trott. Var öm och stram i halsen några dgar men kunde efter 1 vecka köra bil och vrida huvudet bra. Kom hem på morgonen efter OP och inga problem att äta frukost efter OP. Allt har läkt bra. Har fortafarande tejp över för att skydda mot solen. Opererades för några månader sedan. Har ökat levaxindosen 3 gånger sedan OP.

• Loppan27

Hej alla!

Opererades för giftstruma för 6 månader sedan och allt gick bra!
    Har haft tejp på ärret ända tills nu, alltså längre än jag behövde egentligen men har ju fått höra att ju längre man går tejpad desto bättre läker det. Dock är ärret rätt tjockt, hårt och rött ännu och syns jättemycket.

Min fråga!
    Vad har ni för erfarenhet? Blir det bättre eller har det läkt så bra det kan på 6 månader? Något man kan göra för att få det finare, t.ex någon kräm?

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10