Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

LitenBlomma skrev 2008-10-09 11:47:05 följande:
    Fakturan brukar man få 14 eller 30 dagar på sig att betala och dessa vagnar har 4-8v leverans tid! Så du måste nog betala fakturan innan du får vagnen ändå!
    Nä, fakturan kommer ju när vagnen kommer
  • Kajsan

Jag undrar bara hur lång tid det tar innnan de andra butikerna reagerar och mammarazzi inte kommer få fortsätta att rea ut vagnar som de inte har i lager...

• Kajsan
    Susiepie skrev 2008-10-09 16:02:31 följande:
    Jag vill ju gärna beställa men jag vågar inte tänk om man betalar så händer något och jag får inte min vagn hur tänker ni andra ?
    Äh,, det är ju minirisk, men som sagt, jag köpte på faktura av den anledningen....
  • Kajsan
    Kerplunk skrev 2008-10-09 16:07:15 följande:
    De får alltså inte göra det?
    Ingen aning om vad UJ har för dealar, Bugaboo får ju inte göra så tillexempel.
  • Kajsan
    pulmones skrev 2008-10-09 16:10:10 följande:
    klart man får sin vagn . Det är ju en butik, det finns lagar och regler runt sånt här jag tror säkert vi får våra vagnar, frågan är bara när. någon som hört något?
    Ja, det är väl en minimal risk att det är konkurs på gång.
    Men ÄR det det så kan man ju stå uten , tyvärr.
  • Kajsan
    pulmones skrev 2008-10-09 16:24:59 följande:
    på babyland sa biträdet att uj blir stulna väldigt ofta! de är tydlgen väldigt eftertraktade och lättsålda i andrahand....har ni lås? om inte så skaffa ett!
    Ja, självklart ställer man inte ifrån sig en vagn olåst...det är som att ställa bilen olåst.
  • Kajsan
    hag7 skrev 2008-10-10 09:58:16 följande:
    glömde :vet ni om 04:an har ställbart handtag o om den går in i en gammal liten hiss ?
    Alltså, alla hissar har ju olika mått, de enda i hela världen som går in i vår hiss är Icoo Pico och Bugaboo Bee.
    En Uj är inte ens i närheten att komma in.
  • Kajsan
    Martha skrev 2008-10-12 21:58:26 följande:
    Och hur är måtten på vanliga UJ?
    De står ju i TS som du skrivit , eller ok, kopierat då
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Kajsan
    Malin med Tim skrev 2008-10-13 12:25:44 följande:
    Hittade en högupplöst bild:Men den blir ju lite kompakt här på FL, jag har aldrig ägt en UJ och undrar om ni här inne kan jämför lite olikheter? Hittade följande fakta dock:Key features: 10 inch air-filled tyres for a smooth ride The swivel front wheel and compact design are perfect for navigating busy streets and narrow aisles. Quick release wheels and push-in axles make the Swift especially compact to pack, handle and store At just 9.5kg (21lbs), Swift is easy to handle without compromising on build quality.Includes a large storage tray and handy zip pocket bag. The five-point safety harness is fully adjustable and with the full-recline hammock makes the buggy suitable from newborn to toddler. A stormcover and new zip-in suncover are available MeasurementsFolded length: 96.5cm, (38in)Width: 64cm (25.2in)Weight: 9.5kg (21lbs) Bra pris på familjetorget!
    Jag hajjar inte om det är några större skillnader...Men man kanske skulle satsat på den då istället för en ny singel..?Är det nu man ska ångra sitt mammarazziköp?
  • Kajsan
    Malin med Tim skrev 2008-10-13 16:17:25 följande:
    Kajsan: Kommer inte in till dig men visst kör du bugga också? Min bugga är inne på fjärde chassit som ska bytas å jag orkar inte längre men hittar ingen annan vagn.. så vad säger du bugga vs UJ (om du nu har bugga)....
    Ultimata kombon är ju Bee och UJ! Bee, där har man vagnen rättvänd och den är mindre och smidigare än UJ, och UJ är bra när det är mer terrängigt än i stan.
    Jag har visserligen inte haft problem med mina Buggors chassin, men jag hajjar att du ruttnat.
    Och då rekommenderar jag Bee
  • Kajsan
    Malin med Tim skrev 2008-10-13 18:01:55 följande:
    Tycker ni att denna har mer upprättläge än en "vanlig" uj?
    Ja, det ser ju ut så, jag är bara rädd att den är mindre i sitsen, jag har ju UJn till min 3åring också...och så ärär ju hjulen mindre och jag har ju den främst till snö.
    Vill verkligen se den lajv, hoppas den finns på underbarabarnmässan på nåt sätt, jag ska jobba där och då kan man ju kolla
  • Kajsan
    Kaxmaja skrev 2008-10-13 18:51:07 följande:
    åhhh var ska du jobba. Ska dit och spana in dig
    Dert säger jag inte, då blir jag ju inspanad
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2008-10-13 19:33:01 följande:
    Näe ångra dig inte. Swift är inget att ha. Den har fullt liggläge, mindre hjul och lite annorlunda suflett. Den är inte annorlunda än vanliga UJ´n och framför allt inte ett dugg bättre.
    Ja, och fullt liggläge har ju nya UJ också, så då var detingen större skillnad då...
  • Kajsan
    LitenBlomma skrev 2008-10-15 09:41:41 följande:
    Nej men gud nu ser jag!!!! Gäller ej på Mutsy & Urban Jungle! Men va faaaan, vi som redan HAR beställt då??!!
    Ja, vi har tur helt enkelt
  • Kajsan
    LitenBlomma skrev 2008-10-15 09:43:36 följande:
    Tror du det eller VET du det?
    LitenBlomma skrev 2008-10-15 09:43:36 följande:
    Tror du det eller VET du det?
    Se inlägget nedan, det är ju lagstadgat sånt där.
    Klart en rea kan avslutas utan att det påverkar de som redan handlat.
  • Kajsan
    Bula på magen skrev 2008-10-15 09:49:56 följande:
    jag tror också det är sjukt många som har nappat på reaerbjudandet och har beställt nya 08an...och att det är därför de väljer att avsluta rean på just UJ. Men jag vet inte, bara jag som tror...
    Jag tror att de helt enkelt inte fick förtsätta rean, som jag skrivit tidigare.
    Många märken får ju inte reas pga konkurrensen, vet inte hur det är med UJ men jag kan tänka mig att det är så.
    Inte så många andra butiker kunde väl sälja UJ under tiden som Mammarazzi hade rea?
  • Kajsan
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:50:15 följande:
    Nu ångrar jag mest att jag inte va snabbare med att beställa bumperbar + dyna. För antar att de inte reas längre heller nu då!
    Jag har försökt beställa bumperbar länge, men de svarar inte på mejl tyvärr, så du missade inget
  • Kajsan
    Kaxmaja skrev 2008-10-15 09:51:10 följande:
    Oki trodde mig ha läst andra här i tråden som beställt med faktura.
    Jag beställde också med faktura, för mig var det självklart.
  • Kajsan
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:51:52 följande:
    Ja, jag har också sett flera som gjort det.. Skitkonstigt. Antagligen har jag väl gjort nåt fel.
    Man får inte ta på faktura om man har obetalda skulder sen tidigare hos Kreditor.
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII