LCHF tråden 3
De grönsaker som är "förbjudna" är ju de som växer under jord, bortsett från rädisan eller rättikan (minns inte vilket av dom det var)
De ovan jord har mindre kolhydrater i sig.
De grönsaker som är "förbjudna" är ju de som växer under jord, bortsett från rädisan eller rättikan (minns inte vilket av dom det var)
De ovan jord har mindre kolhydrater i sig.
Kokosfett är ett enkelt sätt att få i sig mer fett. Man har det i te eller kaffet till exempel som vanligtvis inte är fett alls.
Sen kan man säkert göra annat med kokosfettet oxå men det är vad jag använder det till.
Pass på bara! För mycket fett (vilket som) och man kan få diarre.
Jag använder det i silverpaket från mataffären. Ska dock köpa det i hälsokost nästa gång. Vet inte skillnaden men ska ändå pröva det lite dyrare.
I början går många ner mycket men det är oxå mycket vätska som försvinner, det kommer att gå saktare (men fortsatt ner) senare.
Nu ska jag snart iväg och träna styrketräning. Utan att kolhydratladda innan som jag alltid gjort under lchf-kosten. Det går alldeles utmärkt och jag ska idag öka vikterna för 2:a gången under typ 3 mån. Så det gör nytta iaf, träningen. Oavsett om det är lchf som hjälper till eller inte. Jag är nöjd
Frukt går ju an men det är i mycket små mängder, ingen fruktsallad blir det av det lilla man får äta per dag. Sen är det ju olika från frukt till frukt, det får man slå upp i livsmedelsverkets sökfunktion. Men som sagt, man får inte ihop en fruktsallad av det lilla man får äta. Det är ju knappt att 1 äpple per dag är tillåtet.
Men pass på! Vissa bär är ju bättre än andra. Tex hallon är bättre än jordgubbar och frusna (sen ev tinade) jordgubbar är bättre än färska jordgubbar.
Enligt livsmedelsverket så har färska jordgubbar 8,3g, frusna jordgubbar 6,4. Hallon färska 4.1 och frusna hallon 5.4 (!). Där blev det tvärtom... Jordgubbar blev bättre som frusna medans hallon blev sämre.
Brunkulla: Du kommer att stå still då och då, kroppen tar en liten paus och du hamnar på platå. Det går över efter ett tag och man tickar ner igen men finns inte tålamodet att vänta så prova med att dricka mer vatten tex.