Åh, det har gått superbra! Han är nästan 15 månader nu och har inte ett spår kvar av prematurtiden... det hade jag aldrig trott när han låg på neo, iallafall inte i början...
Föddes en torsdag, jag fick inte träffa honom förrän på fredagen då jag var "gisslan" på uppvaket (hade havandeskapsförgiftning). På lördagen skulle jag få hålla honom för första gången men då blev han mycket sämre och fick flyttas från DS till KS och läggas i respirator (jag trodde han skulle dö!). Han blev dock bättre väldigt snabbt och mindre än ett dygn senare fick han komma ut ur respiratorn. På måndagen fick nattsköterskorna veta att jag ännu inte hade fått hålla honom pga navelkatetern och då blev de jätteledsna för min skull så sent sent på kvällen fick jag äntligen hålla min son! Vi var jätteförsiktiga för att inte nålen skulle åka ur naveln... Blir tårögd vid minnet, det var så underbart och jag älskar de där sköterskorna för att de hjälpte mig.
Iallafall, Leon behövde ha c-pap i ungefär en vecka och sen lite syrgas i ett par veckor. Sen klarade hans lungor sig själva. Ända sen dess ger Leon oss dagligen bevis på sina starka lungor, hehe, den ungen kan skrika argt alltså!