• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

LillaSöt: NEJ, håller alla tummar för att det inte är en riktig mensvärk utan grav-mensvärk. Som du påpekade till Poppy, mensvärk utan blod är bra.

Förstår också din oro och misströstan så klart. på dig!

• mammawannabe

Bling: Lycka till hos "Nappis". Låter nödvändigt att få lite behandling av din kropp. Det sliter ju väldigt att inte må bra fysiskt inte minst mentalt och det behöver man ju inte on top annat elände, bra att du tagit tag i det. Hur länge är det kvar innan era provsvar nu?

Lycka: Hoppas att det kommer funka bra att mjukstarta på jobbet nästa vecka. Det går verkligen åt rätt håll låter det som, även om jobbiga dagar dyker upp ibland. Hur går det med dina sprutor? Har det dragit igång med jobbiga biverkningar?

Kul med dansare i tråden. 10-dans har varit lite av en dröm för mig men har aldrig kommit längre än till just det. Och inne på dans-tv-idol, ni unga som gamla som tittade på idol, var det bra? Var inte hemma och missade det.

Tack för tipsen ang teltid med dr B. Prog har jag redan fått utskrivet så det är under kontroll. Och ska noga fråga när han tycker vi kan börja försöka igen plus alla andra frågor på listan. 150 dagar (5 mån) kommer jag absolut inte vänta och akus minigräns var 3 mån men även om jag bara väntar så länge är vi inne i dec. .

*vink vink LillaD*

Kram alla!

• mammawannabe

LillaD: Aku tyckte ju HELST 5 mån men tyckte det var okej att att behandla 3 mån från nu innan försök. Argumentet var det med att återställa balans och stärka kroppen för att få fram ägg med bra kvalitet. Att det sliter på kroppen med tre MF på ett år. Det köper jag.

Förstår absolut vad du menar med vinstintresse-vibbar. Det har jag träffat på också tidigare. Akupunktör-P verkade inte vara den typen men det vet man ju aldrig.

Dumt är också att jag hade grav-rester kvar som kom ut först efter förra hormonkuren, alltså för typ 3 veckor sedan. Känns som jag egentligen bör räkna det som tid för senaste MF. Ja ja, får bearbeta det ett tag och höra vad dr B säger idag.

Varför kan käre dr B inte fortsätta jobba tills man har sitt barn i famnen?! .

Hur går det med mensvärken gumman? När är det BIM-dag?

• mammawannabe

Babblar och Cia: Har också tänkt på det att sätta tilliten till T och Fragmin och dr B. Det kan ju skita sig ändå. Måste verkligen vara skitjobbigt babblar, vad ska man sätta hoppet till när inte DET funkar?

Har du funderat på att testa alternativmedicin och behandling av något slag? För mig verkar det ju lite rörigt med aku just nu men tänker att om man redan testat dr B´s väg och den inte funkat hittills (det kan ju vara rätt men att det tar tid oxå iof) kanske det kan vara idé att testa något annat också. Och det ena behöver ju inte utesluta det andra.

• mammawannabe

Iske: Oj, det låter verkligen tufft, varför ska allt komma samtidigt? Att undvika magsjuka om det är det det är, verkar ju inte så lätt om det är du som får ta hand om allt kräks. Har du så att du kan tvätta händerna i sån spritlösning som finns att köpa på apoteket? Det skulle kanske kunna minska risken lite tänker jag, men annars vet inte. .

Kram!

• mammawannabe

Iske: Vi skrev nog lite samtidigt , det jag skrev ang att testa alternativa vägar var med babblar i åtanke. Kanske något för dig oxå alltså? Ja, man kan ju alltid testa tänker jag.

• mammawannabe

Iske: Det låter ju mkt bra att du kan få det på frikortet. Inget att tveka på .

Bra att du har sprittvätt, hoppas du i alla fall slipper flunsa nu!

• mammawannabe

Shit Idun! Stackars dig att få ta emot utskällning . Tog du mycket illa vid dig? Har läkaren varit okej att ha att göra med innan dagens möte?

Har ännu inte heller sagt till min ordinarie gyn att jag går hos dr B. Känns lite jobbigt men har en känsla att det inte skulle uppskattas.

Bling: BRA gjort att slänga ut tv:n! Jag skulle också behöva det tror jag, men slänger jag ut tv:n kommer mannen troligen slänga ut mig.

Iske: Guldstjärna för träningen!

Har pratat med käre dr B idag. Inte alls så svårpratad faktiskt . TNF-alfa måttligt förhöjd och låg på 7.5. Faktor VIII hade gått ner något och låg precis på gränsen till förhöjd. TSH 2.4. Alla andra resultat var okej tror jag. Blev lite kaos då katten släpade in en levande fågel precis innan telefonen ringde, men jag tror jag fick med det mesta han sa. Samma dag jag kommer göra min HSG-röntgen (om ca 2v troligen) ska jag få komma till Lucina också för att kolla om cystan har krymt ihop.

Hans ordination blev 2 T per dag från nu fram till plus, därefter 1 T fram till vecka 12 tror jag han sa, men det måste jag kolla igen, kan ha missuppfattat. Levaxin 25ug/dag från nu och sköldkörtelvärdena ska kollas om en månad igen. Han tyckte inte att Fragmin behövs.

• mammawannabe

Lycka: Har inte ätit Levaxin tidigare men har tagit upp det många gånger med min ordinarie gyn som blankt har vägrat fundera på det. Har på de proverna som hon tagit vid två tillfällen haft TSH 2.0 och 2.1 men jag har ändå tyckt att jag haft symtom som stämt mkt bra med underfunktion, har av någon konstig anledning kännt på mig att sköldkörteln inte varit okej.

Har nog sagt det här tidigare men det sorgliga är att direkt när jag plussade senast ringde jag och frågade henne om jag kunde få ta hormonprover för att kolla att allt var okej, men då sa hon att det inte fanns några hormonprover som man tog när man väl blivit gravid . Det hade kanske inte räckt med att eventuellt fått Levaxin då utan att det behövs typ T oxå men tanken gnager ibland.

Jag frågade själv om Fragmin men Dr B tyckte "att det var att skjuta över målet" i mitt fall som han uttryckte det.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7