Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Jo de är ju olika vatten överallt
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-26 15:45:38 följande:

Jag kan svälla och få ont i magen av av vissa kranvatten. På Gotland tex. kan jag inte dricka kranvatten men det beror förmodligen på att det är mycket kalk i vattnet.
  • Maddisen80

Det gör jag med , jag ser nog ut som jag är 9 månaden ,var en som frågade om jag va gravid på gym .
    Anonym (nyigruppen) skrev 2008-07-26 16:38:50 följande:

Jag far val borja gora 100 sit-ups om dagen nu da. Jag HATAR att se ut som om jag ar i fjarde manaden sa fort jag ater. Och jag avskyr att jag maste ha en storlek storre i byxor bara for att fa plats med magen. Det ar sakert fler an jag som har det likadant. Jag dricker mycket flaskvatten men utan kolsyra och svullnar anda upp. Likadant med kranvatten. Jag har visserligen gastropares, dvs forlamad mage, men usch vad trott jag ar pa att inte kunna ata nanting alls utan att se ut att vara med barn.
  • Maddisen80

matilda, de kostar 124 kr och räcker en månad, gaserna ha blivit mycke mindre och uppsvälldhet, när jag får mens med blir jag uppsvullen.
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-26 21:48:06 följande:

Moirae:Stackars dig som har det så besvärligt med magen. Är du långtidssjukskriven? Har du provat Guaribs? Hur funkade det i så fall på dig?Vinter:Hoppas du hittar ett jobb som passar dig! Ja det är ju kanon att det finns så mycket att läsa vi internet nu. Perfekt för sånna som oss!Maddisen:Apoteket här hade stängt idag så jag får beställa det på måndag. Var det dyrt?Nyigruppen:Hihi.. ja du får börja med det.. Jag sväller mest när jag har mens. Min kusin sa åååå vad roligt.. hon trodde jag var gravid. Inte så kul när man har svårt för att bli gravid. Vi får peppa varran. Gör du 100 situps så gör jag också 100. Sen ökar vi! Vad är förlamad mage? har aldrig hört om det förut.
  • Maddisen80

bra att du inte ha problem med de ,de har jag iaf problem med

Vroooooom skrev 2008-07-26 22:30:35 följande:
    Nej, jag är inte sjukskriven alls. Enligt socialstyrelsens rekommendationer så sjukskriver man inte vid IBS, tyvärr Så jag går alltså hemma utan pengar då det är omöjligt för mig att jobba.Nej, jag har inte provat Guaribs och det är nog inget jag kommer prova. Har inga problem med gaser, uppblåst mage och dylikt.
  • Maddisen80

jo men man kan ta guaribs för uppsvullenhet med. jo precis här är magsmärtor ,akuta toa besök

Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-26 22:39:19 följande:
    Mitt största problem är heller inte gaser däremot är magen rätt uppsvälld och blir ännu större vid måltid. Har rätt så uttänjda magmuskler efter tvillinggraviditeten. Största problemet är magsmärtor och akuta toa-besök m diarré sen 2 år tillbaka ungefär. Funderar på att prova inolaxol som det skrivits om här i tråden nu.
  • Maddisen80

Tyvärr så har jag hungerkänsla + illamående men jag hade magsår så jag äter omperazol varjedag

Monterosso skrev 2008-07-26 22:57:38 följande:
    Är det någon av er som ofta även har problem med magkatarr med en "sugande" hungerskänsla och illamående? Jag känner av det i perioder, (just nu väldigt mycket), och funderade på om man kanske lättare får magkatarr om man har IBS.
  • Maddisen80
    Svar på #264
    Hejsan ja jag håller tummarna att de ska fungera för dig snart.
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-26 23:07:50 följande:
    Maddisen:Tack.. det lät ju överkomligt.. Hoppas bara det funkar på mig med!Moirae:Men vet du.. jag blir så arg så jag kan nästan inte skriva. Vad är det du säger?!! Så man får inte vara sjukskriven för ibs?? Mitt elaka jag satt just och hoppades att hela socialstyrelsen får IBS så de får känna hur det är!! Men stackars dig! Det är ju otroligt sjukt! Tror du att du kommer att kunna jobba sen i livet? Tvillingmamma:Jag tycker du ska ge inolaxol en chans! Monterosso:Jag har aldrig haft sånna problem. Vet inte om det hänger ihop med ibs.
  • Maddisen80
    Svar på #277
    Tjena när jag tränar så blir jag bajsnödig,undra varför ?=) de är för tarmarna kommer igång . jag blir mycke sämre under menstrationen .
    Vroooooom skrev 2008-07-27 15:30:18 följande:
    Mina kvällspromenader hjälper utmärkt mot min förstoppning så jag har sluppit stoppa i mig laxermedel. Brukar ju inte vara förstoppad utan det är ju graviditeten som gör mig så.Hur är era magar under mensen?Jag blir sämre i magen under mens och någon dag innan mensen kommer börjar det göra förbaskat ont när avföringen passerar livmodern.Nu under graviditeten så känns tarmarna som under mensen. Det ömmar och gör riktigt ont när avföringen åker förbi nedre delen av livmodern. Tror ni det hänger ihop med IBSen?
  • Maddisen80

sånt är extremt jobbigt för man vill inte precis bajsa på sig,vilket skitsnack heehe

Monterosso skrev 2008-07-28 12:47:25 följande:
    Usch, var ute och gick på stan och så helt plötsligt måste jag akut leta efter en toalett. Är väl inte jätteofta som det händer men jobbigt när det väl gör det. Tycker att jag oftare får såna här "attacker" när det är varmt ute, men vet inte riktigt hur det kan hänga ihop. Nu känns magen helt ur form, hoppas det går över snart.Ville inget särskilt med det här inlägget, bara skriva av mig lite.............
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7