Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

En del gaser har jag ,men de lindrade väldigt mycke och man känner sig inte så uppsvullen .
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-24 21:53:59 följande:

Maddisen-Ååå grattis till att det funkade på dig!! Hoppas hoppas att det funkar för mig med! Men hur känns det? Försvann alla gaser?Tråkigt att du blivit förtispensionär.. detso roligare att du ska få arbetsträna på gym! Det låter jätteroligt!
  • Maddisen80

Jag har biverkningar om jag äter potatis eller pasta få springa på toa direkt och även med lax sen stark mat, lök,gluten och laktosfria mackor ,men men så är de . Jo jag är rädd att träna gruppträningar pga gaser men jag har ju guaribs,inolaxol + aloe vera gele . jag har haft en del arbetsträningar förut med ,men de är roligt att komma ut
    Anonym (trött) skrev 2008-07-24 22:56:06 följande:

När min mage är riktigt dålig funkar det bäst med pasta eller potatis...har aldrig reaktionera på kolhydrater! Tänk vad olika det kan vara! Reagerar mkt på fet mat, tex lax...ibland på kryddstark mat men det beror lite på vad det är.Jag tycker att jag är hämmad i mitt jobb...reser en del i tjänsten och då kan det vara kämpigt. Det är inte lätt att veta var toaletterna är och det kan vara stressigt vilket är en magdödare. Immodium är min bästa vän då...men jag har blivit bättre på att ställa krav...åker hellre tåg än taxi (då finns det toa)...går ifrån på möten om jag känner att magen är orolig...åker i god tid till flyget etc etc. Ngt som jag tycker är tråkigt är att jag inte kan åka cykel till jobbet....magen är för orolig på morgonen...och att jag många gånger måste säga nej till prommenader pga magen...när det är som värst kan jag bara gå till vissa lekplatser med dottern. HU, vad tråkigt det är.Efter att ha läst tråden så har jag dragit igång med inolaxol igen...tycker dock att det är svårt att få i sig sista omgången med kornen...de blir kvar på botten av glaset. Maddisen: Lät som kul arbetsträning! Lycka till!
  • Maddisen80

thailändsk mat är jättegott ,jo de bruka finnas mild eller stark . hoppas ni hade trevligt ?
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-25 11:24:05 följande:

Trött- Rör om med en tesked så får du med det sista av kornen.Jag är väldigt hämmad i mina val av jobb. Skulle inte funka alls med ett stillasittande jobb med en massa möten. En mage som låter och detta ständiga behov av att fisa. Är det bara jag som har problem med det? Det är ju så pinsamt.. inte kan jag släppa en fis i närheten av någon annan än min familj typ. Och när magen lever om. Jag blir kallsvettig innan jag ens kommit in på mötet för jag vet ju inte hur magen ska bete sig. och den oron sätter sig säkert på magen så det blir en hemsk ond cirkel. Måste bara berätta att jag om min man just har varit i Thailand och rest runt i 3 månader! Det var hur underbart som helst. Maten funkade jättebra, om man inte tål starkt så finns det mycket mild och god mat.. mådde faktiskt riktigt bra i vissa perioder annars så betedde sig magen ungefär som hemma.Så det går att resa också!! Med dåliga magar..
  • Maddisen80

Så du är arkeolog trevligt ,kan du inte få jobb inom de ? De är väldigt svårt att veta vad man kan äta och begränsad
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-25 11:39:55 följande:

Jag tyckte det gick bra att jobba förra året ( är arbetslös nu så jag är mest hemma). Jag är arkeolog och det funkade bra då vi var ute i skogen. Hade i och för sig inte fått min diagnos då, men när jag inte är stressad så funkar det bra, första dagarna var värst då allt var nytt, men sedan gick det bra och det bästa med att jobba är ju att man får mer regelbundna mattider.Vi var i Rom på bröllopsresa förra våren och det gick jättebra. Jag visste vart det fanns toaletter sedan förra gången jag var där så det var inga problem att klara sig när det vred om i magen. Däremotr hade jag kramper de första dagarna pga stressen runt hela resa och vart vi skulle bo, men efter ett par dagar när allt lugnat ner sig så blev allt bra. Jag tycker det var svårast med frukost, kunde inte äta annat än lite fil.
  • Maddisen80

Håller med dig med när man får mensverk ,de gör extremt ont i magen och toaletten blir ens bästa vän ,jag skäms när min mage bubblar :8/ japps de var en himla skitsnack
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-25 14:23:49 följande:

Vinter-Är också arbetslös men jobbar i affär och ska starta eget om vi får köpa för rätt pris. Vad söker du för slags jobb? Känner också att jag blir lugnare av att veta vart man ska bo hur det ser ut, var toaletter finns mm. Vill alltid ha egen toalett när vi reser. Man kan ju måsta sitta där länge.Trött-Hade otroligt tur då vi var i Thailand för jag behövde aldrig göra tvåan på en offentlig toalett. Många av de toaletterna var ju ståtoaletter och jag är glad att jag hade tillgång till riktig toa då magen krånglade. Maken skämtade just och sa att vi glömmer allt vad barn och företag heter och åker jorden runt och jobbar på barnhem i stället. (vi har problem med att få barn). Vi vill ju så gärna ha barn och skulle aldrig avstå det men vad är det som säger att man inte kan resa sen när vi fått barn.. (om vi får) Vi längtar tillbaka!! Men hur var det att ha ett litet barn i den värmen?Haha.. ja du måste nog ta och lära mig den ljudlösa fisartekniken Har lite svårt att få ut mina gaser.. tycker de mest kör runt så man får magknip. Får panik då min mage låter och jag är bland folk. Då kan jag inte sitta stilla!Fick mens idag och då pajjar alltid magen. Få både värsta mensvärken + ont i magen och tarmarna. Tillslut vrider det om i magen och toan blir ens kompis.Tycker det är mycket skitsnack i den här tråden..
  • Maddisen80

Guaribs är för ibsmagar/kollon irritable eller ullros colit ,gaser,uppsvälldhet mm finns att köpa på apoteket.Jag fundera med att öppna eget en cafeteria+restaurang med gluten och laktosfria produkter och även sockerfritt
    Anonym (vinter) skrev 2008-07-25 15:36:10 följande:

Matilda: Just nu söker jag alla jobb som jag klarar av, helst skulle jag vilja jobba som arkeolog, men det är svårt att få dem jobben. Funderar också på att starta eget, älskar att pyssla så det blir nog något åt det hållet i så fall. Ska i alla fall plugga till hösten på halvtid och sedan får jag se hur jag gör.Guaribs vad är det för något och vad är det bra för?
  • Maddisen80

De är bra för uppsvälldhet, gaser,illamående,buksmärtor i nedre buken står de på burken ,för mig fungera de
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-25 15:54:38 följande:

Vinter-Vad duktig du är som ska läsa. Hade min mage varit bättre hade nog jag också gjort det. Håller tummarna för att du får jobb snart. Jag tycker det är jobbigt att vara arbetslös.Vad pysslar du då? Syr du, målar?? Tycker också det är roligt att pyssla! Guaribs vet jag inte riktigt vad det är. Ska visst vara bra mot gaser mm. Maddisen har börjat med det. Fanns väldigt lite info på www.apoteket.se. Detta var vad jag hittade..www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp...
  • Maddisen80

hejsan jo men ibland vill man ha kolhydrater, du har rätt att unna dig ibland,men inte roligt med magknipp, jo de va nog kakan. jag mår ganska bra nu när jag undviker lök,kolhydrater,stark mat,ketchup,senap mm

Tvillingmamma2007 skrev 2008-07-25 21:49:51 följande:
    Halloj i tråden! Idag har varit en mindre bra dag. Åt pastasallad med kyckling och fetaost till lunch, sen jordgubbar och tofuline vaniljglass till efterrätt samt en bit mjuk kaka...och seeen blev det toaletten flera ggr samt magknip som hette duga. Hm tippar på att det var fetan och den mjuka kakan och på att det blev för mycket. Jaja hur mår ni andra?
  • Maddisen80

Jag fick beställa mitt,förde hade de inte lager i någon apotek men de tog 3 dagar innan de fick hem de,men de är de värt att vänta. jo de är bra att vi vill bli egen företagare
    Anonym (Matilda) skrev 2008-07-26 00:00:19 följande:

Vinter:Vad är det du ska läsa? Det är ju kanon att kunna läsa via internet när man har dålig mage. Läser företagarskolan just nu och det är självstudie hemma och då går det ju bra. Ja vi får hålla tummarna för varandra när det gäller att hitta jobb! Har du ingen ersättning alls.. hur gå det då?Då vi gifte oss fick vi eller jag en symaskin men jag tror bara jag har använt den 2 ggr och det var 2,5 år sen vi gifte oss.. Måste ta tag i det där... Trött:Gillar det där du skrev med att upptäcka de små äventyren.. för det är verkligen så med barn. De hittar glädje i det mesta och kan roa sig med nästan vad som helst. Sen är ju thai väldigt barnkära, de uppmärksammar dem. Åå vad jag blev sugen på att åka tillbaka.. Maddisen:Vad bra att guaribs funkar på dig! Ska höra med vårt apotek om de har det. Jo Thailand var helt underbart. Varmt och god mat!Vi verkar vara många med företagar ideer! Tvillingmamma:Tråkigt att höra! Jag har haft en lika dålig dag. Mensen kom och då blir magen i uppror! Jag åt också tofuline glass med jordgubbar!! Mums.. men inte så roligt när man blir dålig efteråt. Det var ju inte av det men ändå!
  • Maddisen80

Du kanske dricker mycke mineralvatten för de svullna man upp av ,men jag har inte hört att någon sväller av kranvatten hmm
    Anonym (nyigruppen) skrev 2008-07-26 02:52:08 följande:

Hej!Jag ar ny har. Jag verkar svalla upp av det mesta jag ater tom vatten men som tur ar har jag sallan ont. Nagon sa till mig att magen svaller mycker mer om man har svaga magmuskler, kan det stamma? Jag ar ganska smal men verkligen inte supertranad pa nat vis. Skulle det hjalpa att trana massa sit-ups varje dag eller visste inte personen vad hon pratade om?
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7