Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

Jag tar i ett glas vatten eller te före frukost sen tar jag även på kvällen

IrenerI skrev 2008-08-29 10:57:04 följande:
    Och nu har jag iaf fått börja med Guaribs.. Men hur äter ni eran?En gång om dagen men när? Tar till frukost nu..
  • Maddisen80

Jag är jävligt trött på min mage med, man har så dyr kost man ska äta vit fisk, lamm,vilt köttt , jag har jävligt ont med + gråter så ont det gör ,men läkarna säger att man få leva med smärtan

Vroooooom skrev 2008-08-29 15:05:58 följande:
    Usch, vad trött jag är på min mage. Jag kommer garanterat aldrig mer bli gravid om inte man kan fixa mina problem. Det är ju helt sjukt att det ska behöva göra så ont.Jag är just nu sängliggandes, eller soffliggandes rättare sagt och jag kommer knappt till toaletten utan problem. Enligt läkarna så ska det inte bero på IBSen iaf men problemen kommer ju uppenbarligen från tarmarna. Man börjar ju undra om man har nåt annat fel på tarmarna...Ursäkta mitt gnäll men jag behövde gnälla av mig lite
  • Maddisen80

Du kan köpa det på apoteket ,kostar 124 kr

Almanackan skrev 2008-08-30 08:44:04 följande:
    Aha, de jag anade!Ska testa proviva. Vad är Guaribs och var kan jag köpa de?
  • Maddisen80

härligt ,det är ju bra

S0YA skrev 2008-08-30 16:12:07 följande:
    Min mage blev bättre så fort jag slutade jobba inför min förlossning. Skönt, men skumt.
  • Maddisen80

välkommen hit, hoppas att du kommer trivas här
    tilda den vilda skrev 2008-08-30 18:18:43 följande:

här vill jag hänga med. kan bara tala om för er att jag en sk. skitardag dag idag( ursäkta att jag är så tydlig)
  • Maddisen80

Min mage fungerar jättebra på morgonen om jag tar sen även på kvällen
    Newbride2008 sMkrev 2008-09-02 12:45:01 följande:

Jag har köpt Guaribs, men har inte riktigt börjat än. Jag är osäker på om det bara kommer göra mig sämre... Jag har ju mest problem med uppkördhet och gaser, blir det inte värre av fibrer?
  • Maddisen80

lycka till med hypnosen, hoppas att det kommer gå bra

zasata skrev 2008-09-03 19:02:37 följande:
    skall prova hypnos då, vill även prova det för min kräkfobi för det gör min obs så mkt värre, hoppas verkligen att det akan hjölpa. annars vet jag inte vad man skall ta seg till..all bran dom blingorna man kan köpa tycker jag är rätt bra!
  • Maddisen80

jag skrev nog fel ,sorry
    tilda den vilda skrev 2008-09-04 06:51:13 följande:

ok! ska jag utesluta både och på en gång? eller ska jag ta en sak i taget *förvirrad*jag har ätit ett läkemedel som ska lugna tarmrörelserna  men nu är de slut o jag kommer inte ihåg va de heter( jag är glömsk oxå)
  • Maddisen80
    Svar på #837
    Sen jag började äta lamm och vit fisk,mår min mage mycke mycke bättre,fast det är ju inte billigt precis,utan det är jättedyrt.
  • Maddisen80
    Svar på #861
    Bruden enligt min dietist ska man äta nöt,vit fisk,lamm, isbergsallad,tomat,gurka,spenat,örtkryddor,örtte utan koffein,gluten och mjölkfri kost,sojadryck,all risdrycker och risorter sen jag har börja ätit de mår min mage mycke bättre, men de är från person till person
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7