Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

Jag äter laxfile,kyckling,fläskfile, torsk eller allaska pollock,tomat,gurka, isbergsallad.

Lovica skrev 2008-08-24 20:06:23 följande:
    Maddisen80 jag undrar lite över hur du äter. Såg i den annan tråd att du äter enligt Gi. Vad äter du då? Jag tänkte på det här med fett och sånt, om min mage skulle klara det. JAg vet tamejtusan inte hur jag ska äta eftersom jag vill gå ner i vik´t + lindra min Ibs mage ( mest problem med uppkördhet och gaser som spänner ut magen som gör jätteont då).
  • Maddisen80

tackar så mycket,de va bra tips

Vroooooom skrev 2008-08-25 14:59:46 följande:
    Aftonbladet har en plus-artikel idag om en kvinna med IBS.Detta är dom råd man får i artikeln: 7 råd för ett IBS-fritt liv:       Se till att ha regelbundna mat- och sovvanor.     Ät många små mål i stället för få och stora.     Sitt ner och ät i lugn och ro. Tugga maten väl. Drick efteråt.     Aktivitet och motion styrker tarmfunktionerna.     Minska stressituationerna i tillvaron.     Gå din egen väg och lev som du vill. Jämför dig inte med andra.     Kräv inte för mycket av dig själv. IBS är ett tecken på att du gör det.
  • Maddisen80

Välkommen hit,hoppas att du kommer trivas, de är inte roligt ,jag mår illa med ha magont.

camomille skrev 2008-08-25 18:37:17 följande:
    hoppar in i tråden.har haft ibs i 11 år nu, fick dock diagnosen för 3 år sedan.jag upplever att min ibs har förvärrats sedan mitt andra barn föddes (1 1/2 år sen) och just nu mår jag verkligen kasst...har ont i magen, mår illa, diarré osv varje dag nu ska dock till ersta diakoni om 2 veckor, nån som varit där?
  • Maddisen80

hoppas att den fungera för dig ,håller tummarna

Almanackan skrev 2008-08-26 08:20:20 följande:
    Har ni sett reklamen om Valio Max? Den ska enligt min mamma med IBS-mage rekommendera. Hon skulle köpa till mig!
  • Maddisen80

Tackar så mycket för bra information,det är jättebra att veta vad man ska ta.

min kompis lånade en bra bok fri från magbesvär, men tyvärr hitta hon inte den obken nu ,men men så är de

Vroooooom skrev 2008-08-26 08:29:49 följande:
    Gick igenom några papper och hittade några huskurer vid magproblem.Tänkte att ni kanske ville testa något Mot diarré Blåbärssylt och blåbärssaft (undvik färska blåbär) Te på Groblad Morotspuré Potatismjöl upprört i ett glas vatten. Risvatten Koka råris i mycket vatten 30 minuter.Drick flera koppar om dagen av vattnet som blir över.Risavkoket binder magen.  Te på hallon Häll en kopp kokande vatten över två teskedar finhackade hallonblad, sila och drick efter fem minuter. Drick en kopp mellan måltiderna 3 gånger/dag.  Te på björnbär 1?2 matskedar björnbärsblad per kopp, sila efter 10?15 minuter och drick fler gånger om dagen mellan måltiderna. ­Även mot mag-tarmkatarr, tjocktarmsinflammation och hemorrojder.  Te på Salvia Mot kramper i mage och tarm. Häll en kopp kokande vatten över 1 tesked blad och låt dra i fem minuter. Drick en kopp mellan måltiderna. Varning: Längre tids användning kan ge muntorrhet.  Te på Pepparmynta Mot kramp, matsmältningsbesvär, uppkördhet och illamående. Häll en kopp kokande vatten över en till två teskedar blad, sila och drick varmt mellan måltiderna. Varning: Drick inte pepparmyntste under längre tid och inte sent på kvällen. Det kan störa sömnen.   Te på Kamomill Mot diarré och väderspänning. Häll en kopp kokande vatten över två teskedar blommor, sila och drick minst 3 gånger/dag.  
  • Maddisen80

Laxfile kör jag i ugnen i 30 min om det är fryst , vit fisk kokar jag allaska pollock i 15 min , sen frukost äter jag 2 glutenfria bröd med gurka som pålägg och mjölkfritt smör

Lovica skrev 2008-08-26 20:23:28 följande:
    Hur tillagar du det? Behöver tips!! Vad käkar du till frukost?
  • Maddisen80

Jag ska vara hundvakt tillsammans med svärmor lördag -söndag gäsp

Lovica skrev 2008-08-27 20:20:40 följande:
    Ja du bra fråga haha. Om det blir väder så blir det nog brännboll.. Själv?
  • Maddisen80
    Svar på #759
    almenacka jo det kan vara så att du är laktoskänslig ,prova att undvika den ,köp guaribs
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7