Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

Svar på #574
    morai sköldskörtel provet va bra ,men vad kan jag ha eftersom symptomerna stämmer in på de,förut hade jag ämneomsättning precis på gränsen
  • Maddisen80

Välkommen hit ,hoppas att du kommer trivas här. De tar även tid innan läkare ställer diagnosen. känner igen mig jag bli dålig av allt - Jag rekommendera att du köper Guaribs på apoteket de är bra mot uppsvälldhet och även gaser,illamående. För mig hjälps de när jag ta bort gluten,laktos,mjölkprotein,kolhydrater,broccoli,blomkål . halvfabrikat,

060810 skrev 2008-08-18 10:20:33 följande:
    Hej allihop! :)Jag är ny här hos er.Har haft mag/tarm problem i väldigt många år (snart 15 år) och när jag väl tog tag i problemet och gick till läkare då jag trodde det kunde vara gluten så fick jag diagnosen IBS istället.Jag blir dålig av allt jag stoppar i mig och det tär på mig. Fortsätter att äta som vanligt i a f för det är ju det enda jag kan göra.Fast nu har jag pratat med läkaren igen och sa att vad jag än stoppar i mig ger mig magont (läs kramper) och en mage som får totalt spel. Ibland får jag så ont i magen att jag inte kan andas! :(Nu ska jag prova att ta bort gluten och se om det kan hjälpa mig.Är det någon annan som provat det? Håller på att prova det? Eller har något annat tips till mig?Hoppas på att det hjälper nu bara! Vill inte ha ont mer nu!!
  • Maddisen80
    Svar på #579
    schnappi ja även här min läkare sa att man kan exprimentera själv och se vad man tål och inte tål
  • Maddisen80

Hejsan Jag får be läkare kolla upp så jag inte ha chrons istället.

Okis tråkigt att de finns sånt här skit, varför ska vi just få det ?

Jag har haft problem över 1 år, de har gjort koloskopi,rektoskopi,gastroskopi, bukspottkörtelprov,sköldskörtel,levervärde,sänka,blodvärde och blodvärde ligger mellan 122-145. Glutenprov.laktosprov

TrasigMage skrev 2008-08-18 10:53:13 följande:
    Maddisen80; Har man en aktiv inflammation i crohns så kan man få feber. Crohns diagnostiseras genom koloskopi med vävnadsprover (de ser oftast om du har crohns eller uc med hjälp av koloskopi), blodprover, och calprotectinprov som är ett avföringsprov. Också med hjälp av alla symptom man har så kan de lättare ge en diagnos. Crohns inflammationer går oftast genom hela tarmväggen och inflammationerna kan sitta från matstrupen å ner till ändtarmen, i olika områden. Uc går ej igenom tarmväggen, och inflammationen börjar från ändtarmen och går uppåt, stannar den en bit upp så kan det inte finnas någon aktivitet längre upp så att säga.Jag har med samma symptom som du, och de har alltid sagt att det är IBSen som gör det, men är inne i en ny utredning nu som ska visa om det är crohns, IBSen (möjligtvis att mitt magmunsbråck ställer till med lite problemmed) eller om det är allt som är aktivt.Hoppas att du mår bättre snart! =) Hur länge har du mått dåligt? Vad har de gjort för undersökningar? äter du några mediciner?
  • Maddisen80
    Svar på #595
    Trasig mage, här visade blodproven med att jag var glutenintolerant,men inte tarmen
  • Maddisen80
    Svar på #610
    ineri för mig fungerar de, för de dagarna jag glömmer och ta då ser man skillnaden då har jag gaser ,men tänk på att man inte ska blanda de i kolsyrade läsk eller mineralvatten ,men te, kaffe, vatten är bra
  • Maddisen80

Okis det är ett tag och vänta, här i landskrona ta de bara 3 dagar innan de få hem. Hoppas att du kommer iväg till klippningen

IrenerI skrev 2008-08-19 17:13:40 följande:
    Okej. Tyvärr så kommer inte sakerna förrens den 25. Och lite typiskt då jag helt plötsligt ska till stan i morn och kunnat handla då.. men men de är ju bara några dagar.Tragiska är väl att jag redan nu har ont imagen för att jag vet att jag ska åka in imorn. Suck och suck igen. Nåja är jag dålig när jag vaknar så är de ju bara att avboka klippningen. Som jag ahr väntat på sen dec Fast jag har mått bra rätt länge nu, var en morgon för några dagar sen som var sämre men de gick över fort.
  • Maddisen80
    Svar på #613
    Snappi, vad jobbigt, är hon bara 2 år ,då ska man ju inte exprimentera maten ,men jag fatta inte varför sjukvården nonchalear en
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7