Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

Samma här ,jag har bytt läkare på läkare och alla säger olika ,men nu till hösten så ska jag till kirurgen som är väldig bra och snäll. Jo precis jag sa med läs journalerna ,men dem orkar väl inte . Försår inte varför de säger att man ska leva med ibs

Mamisita skrev 2008-08-05 14:23:39 följande:
    Moirae: tack dock tråkigt att plats i denna tråd (hoppas ni förstår vad jag menar )Så det går att äta egazil när man är gravid då? Nu under graviditeten är min mage verkligen inte att lita på. Känner många gånger att allt bara ska gå rakt igenom men ändå är det stopp för att sedan helt plötsligt släppa... (ja antar att ni r vana med massa bajssnack ) Hade stora problem med järnintaget förra grav då järntabletterna bara gjorde att jag fick ännu värre diaree.Har dessutom svårt att gå upp i vikt som troligen delvis beror att jag inte hinner ta upp all näring då allt bara går rakt igenom. Suck är sååå less på allt strul med magen, att alltid behöva kolla toalett tillgänglighet när man kommer på nya ställen samt oroa sig för allmänna toaletter mm...så jobbigt när magen styr ens liv Maddisen80: låter jobbigt med alla undersökningar. Själv tycker jag att ingen läkare lyssnar och kör standard tester. Tex har bytt många läkare då jag flyttat mycket och trots att jag sagt att man har tittat det och ber dem kolla journaler så envisas de ändå med att tex lämna avföringsprov för att kolla att jag inte har någon ifektion. Sen känns det som att de stannar där och bara konstaterar att nähä det var inte det. Sen har jag fått höra att det beror nog på att vi haft så mycket magsjuka och att magens bakterieflora blir rubbad, borde äta bakteriekultur mm. Sen att jag nämt att det har vart så under år verkar de inte bry sig om utan tror att det isf helt beror på laktosintoleransen...Nä har nog inte träffat rätt läkare!!!
  • Maddisen80

inte roligt med magknip ,vet hur de är ,man för rmatdagbok

IrenerI skrev 2008-08-05 16:00:04 följande:
    Åh dumma jag, tänkte "prova" att äta lite ravioli bara för att.Ska till läkaren nästa vecka och vill ha mer än ett bevis på att mjöl t.ex. inte är någe bra.Åt en pytteportion men ajaj vad magknip jag har nu. Nåja hoppas de hålelr sig vid de..
  • Maddisen80

Håller med dig ,känns som snart få leva på torsk eller hookfile och annan mat grr

Newbride2008 skrev 2008-08-05 17:22:18 följande:
    Tänk om det fanns en behandling för all IBS, vad skönt det skulle vara att själva slippa vara läkare och lista ut vad man mår bättre och sämre av... Det är verkligen så jäkla olika, man kan inte sätta fingret på något, jag vill ju veta! Vad kan jag äta och vad ska jag låta bli, vad ska jag tänka på och hur ska jag äta osv.
  • Maddisen80

Vad bra att det gick över efter ett tag. När ska ditt barn komma ut då?=)

IrenerI skrev 2008-08-06 10:14:00 följande:
    Som tur var gick de över efter ett tag och sen mådde jag riktigt bra! Märkligt.Men de verkar som att den här graviditeten gör de lite bättre, får hoppas att de håller i sig även sen.
  • Maddisen80

Jag vill gärna träffa en dietist som hjälper mig med vikten ,men han får tyvärr inte ;&/ jag får med exprimentera själv lite med maten ,men man ska äta rent kött ,vit fisk

remy skrev 2008-08-06 10:59:10 följande:
    Vad många som fått träffat dietist. Det vill jag också göra. Jag tycker det är jättesvårt med mat. Eller att komma på bra saker att laga speciellt under de dåliga perioderna. Det är aldrig någon som talat om för mig vad som är bra och inte bra utan jag har fått litstat ut allt själv...
  • Maddisen80

ehhee så det blir en vinterbebis,där ser man, hur många barn har du sen innan?

IrenerI skrev 2008-08-06 11:51:27 följande:
    Den här gången blir de tydligen en Mars bäbis. Mitt i svinkalla vintern Så typiskt
  • Maddisen80

Hejsan härligt med barn ,dem är så roliga,roligt att följa deras utveckling

IrenerI skrev 2008-08-06 19:37:56 följande:
    Jag har två tjejer födda -04 och -07 Så den här kom lite tätt in på hon som är född -07. Men så går de när de tjuvtar sigÅh åt kanelbullar idag vilket jag inte gjort på ett år.. Och jag mår bra!! Gud vad gott de var, ska se vad jag ska testa äta i morn för att prova. Och hur natten blir
  • Maddisen80

Jag går inte ner i vikt fast jag tränar tyvärr ,men men så är det ,men det kommer väl
    Anonym (vinter) skrev 2008-08-07 13:37:39 följande:

Jag har gått hos dietist i många år, främst för vikten, fick min ibs diagnos i november förra året. Har inte pratat med dietisten om ibsen utan min läkare har sagt att jag ska prova mig fram. JAg har testat otaliga dieter genom åren och inga har funkat. NU när jag har koll på varför jag har ont i magen och maten börjar funka så har jag inte rasat i vikt (pga träning). Men jag har minskat en hel del centimetrar. Men jag har ätstörningar också så jag kan inte följa dieter slaviskt för då blir slår ätstörningarna till med full kraft.
  • Maddisen80

klart det är bra att veta ändå ,jag fick svar på sköldskörteln och den va bra, men när jag gjorde hälsokontroll var levervärde förhöjt
    Anonym (vinter) skrev 2008-08-07 20:45:29 följande:

Egentligen borde man strunta i vad man väger så länge man mår bra, men av någon anledning så gör man ju inte det. Har varit på kontroll idag och det ska bli intressant och se vad proverna visar. De har i och för sig inget med ibsen att göra, men det är bra att ha koll på allt.
  • Maddisen80

Välkpommen hit,hoppas du kommer trivas här ,de är alltid roligt med nytt folk
    Ylva Li skrev 2008-08-07 21:57:46 följande:

Eh, ny i gemet här...Har inte diagnos IBS men jag tar för givet att det är vad jag har. Mådde som en prins(essa) under graviditeten men fick tillbaka mina "kramper" efteråt. Till min fråga: Efter förlossning gick jag på extremt skonsam diet då sonen hade kolik=inga kryddor, ingen mjölk/mjölkprotein, inget syrabildande, inget fiberrikt. Ja, det var typ vitt bröd, potatis, fisk och kött med salt och peppar, men inte sjutton blev magen bättre! Har inte kosten betydelse?!? Verkar ju inte så på mig...
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7