Tråden för oss med IBS, del 7
Hej!
Ny här! Underbar tråd att hitta då man känner igen sig i mycket!
Fick min diagnos för några år sedan. Har gjort både gastroskopi, rektoskopi och koloskopi men de hittade inget på någon av de undersökningarna.
Har blivit utredd men det har tagit många år med många olika läkare, bättre och sämre sådana. Jag har fått kämpa för att få de undersökningar som jag gjort och inga av dem var särskilt trevliga.
Läkaren som jag går hos nu brukar skriva ut inolaxol (receptfritt) som jag i vissa perioder mår bättre av. Jag har även provat Egazil men fick så ont i magen att jag var tvungen att sluta. När vi pratade sist nämde han att jag kunde prova ett läkemedel för de som har epilepsi för det skulle kunna fungera lugnande på tarmen. Åt för några år sedan cipramil och av dem blev både jag och tarmen/ magen lugnare. Vet av egen erfarenhet att man lätt blir nere och tappar livsgnistan av ständiga magproblem. Är ibland svårt med sociala kontakter när man ständigt måste veta vart toan är och mår illa var och varanan dag. Inte så lätt att planera för middagar, träffar och dyl.
Jag har plockat bort mjölk, mjöl, lök, vitlök och en massa annat ur min kost. Mår bättre men mår inte alls bra.
Jag tycker att det är värst med alla gaser man får i magen!!
Hoppas att ni alla får må bättre. Det gäller att inte ge upp!!
Kram på er!!