remy skrev 2008-08-02 12:38:03 följande:
Hej hej! glad att ha hittat hit :) Ja visst är det konstigt att kroppen kan fungera så. Har även psoriasis som är helt borta.Jag har haft jätteproblem med viktnedgång under mina sjuka perioder. En läkare sa dock att att det snarare var vanligare med övervikt då man hade IBS. Kommer inte exakt ihåg varför men jag tor det hade med att göra att kroppen tog upp allt, även det som inte var nyttigt för att kompensera att maten gick så fort genom tarmen. Någon som hört detta? Kanske beror lite på hur man är sjuk i IBS med, kan ju vara så mycket.
Det här hade jag inte hört talas om förut men undrar om det kan stämma, känns som att jag just nu går stadigt upp i vikt, fast i och för sig ganska långsamt. Äter i och för sig även Citalopram mot depression just nu och det kan nog också göra attt man går upp i vikt har jag för mig.
Har inte riktigt upptäckt någon speciell mat som min mage inte tål, känns som att det varierar lite. För ca 5 år sen provade jag att utesluta mjölkprodukter i kosten men tyckte inte att jag märkte nån skillnad, borde kanske testa det igen i och för sig. Tycker tyvärr om att använda mjölkprodukter i matlagningen så det kommer bli svårt.