• Hoppentoss

Ont i livmodern.. Hur länge efter missfall??

Hej!

Jag började blöda i Tordgas och fick missfall.
    Jag var i ca 7 veckan.
    Hur länge efter missfallet drar det och gör ont i livomdern?
    Tycker det borde gett sig vid det här laget. Dom andra ggr har det bara blött några dagar ungefär som en mens...och sedan har jag varit normal..

Hur har det varit för er??

Borde jag vara orolig eller är det normalt?

Tack för svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 16:42
    PS stavfelsnisse var framme...
    Jag menade torsdags.

• Svar på tråden Ont i livmodern.. Hur länge efter missfall??
  • Mammiztill2

ring sjukvårdsrådgivningen och hör med dem..
    har du feber?

• Hoppentoss

Nej inge feber...bara trött och ont i livmodern...ungefär som innan missfallet

Mammiztill2 skrev 2008-06-08 16:41:31 följande:
    ring sjukvårdsrådgivningen och hör med dem.. har du feber?
  • Hoppentoss

jag talade med dem och dom gör inget annat än ger smärtstillande...och så ont är det ej. utan mer dragningar och stickningar...ibland hugger det till i ryggslutet.

• Teskedsmamman
    Hoppentoss skrev 2008-06-08 16:44:41 följande:
    jag talade med dem och dom gör inget annat än ger smärtstillande...och så ont är det ej. utan mer dragningar och stickningar...ibland hugger det till i ryggslutet.
    Om jag vore du skulle jag åka in och kolla om det verkligen är missfall eller om det finns rester kvar t ex...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Hoppentoss

Dom kan ej kolla det så tidigt...dom tycker man skall avvakta tills det visar negativt på testen..
    Jag kunde få komma in och få smärtstillande. Det var den hjälp dom erbjöd vid tillfället.

Det är därför jag tänkte höra med er andra hur ni kände det vid era missfall.
    Man brukar få bra indikationer hur det står till när man frågar på fl.

Tack för ditt svar

Kram Tossan

Teskedsmamman skrev 2008-06-08 18:16:52 följande:
    Om jag vore du skulle jag åka in och kolla om det verkligen är missfall eller om det finns rester kvar t ex...
  • Teskedsmamman
    Hoppentoss skrev 2008-06-08 18:22:03 följande:
    Dom kan ej kolla det så tidigt...dom tycker man skall avvakta tills det visar negativt på testen..Jag kunde få komma in och få smärtstillande. Det var den hjälp dom erbjöd vid tillfället.Det är därför jag tänkte höra med er andra hur ni kände det vid era missfall.Man brukar få bra indikationer hur det står till när man frågar på fl. Tack för ditt svar Kram Tossan
    Om det nu inte är missfall? utan bara en stor blödning? Finns de som har gått igenom det också...
    Om du har rester kvar så kan det bli infektion av det hela, särskilt nu i sommarhettan... jag hade inte gett mig, jag hade bråkat tills de kollat....
  • Hoppentoss

men inte kan dom väl klara en blödning som är som en mens..
    visserligen hade jag två knottisar..
    Är det ej bättre tills i morgon så åker jag in.
    Jag har tid för ultraljud nästa måndag. Tänkte avbeställa den i morgon.. vi får se vad min ivf läkare säger.

Teskedsmamman skrev 2008-06-08 18:33:08 följande:
    Om det nu inte är missfall? utan bara en stor blödning? Finns de som har gått igenom det också...Om du har rester kvar så kan det bli infektion av det hela, särskilt nu i sommarhettan... jag hade inte gett mig, jag hade bråkat tills de kollat....
  • Hoppentoss

På något vis är det svårt att stå på sig i vissa lägen. Man blir osäker.

Teskedsgumman.. Tack för du puffar på mig..

Tossan

• Teskedsmamman
    Hoppentoss skrev 2008-06-08 18:37:36 följande:
    men inte kan dom väl klara en blödning som är som en mens..visserligen hade jag två knottisar..Är det ej bättre tills i morgon så åker jag in.Jag har tid för ultraljud nästa måndag. Tänkte avbeställa den i morgon.. vi får se vad min ivf läkare säger.
    Visst kan de det! Jag har en kompis + min svägerska som har haft mensliknande blödningar under hela sina graviditeter... Min fd jobbarkompis åkte in med en jätteblödning, alla trodde att fostret var dött, hon blödde så att hon orkade inte stå upp utan att få svimningskänslorn, hon kunde inte stå på en vecka efteråt... Men barnet levde och överlevde blödningen. Idag är han 10 år...
    Det läkarna misstänkte med min fd jobbarkompis var att hon hade tvillingar och förlorade den ena...
    Min mamma fick missfall med min tvilling för 39 år sedan...
  • Grebban

Jag har haft rikliga blödningar (som vanlig mens) med menssmärtor och fick blir inlagd för det när jag var gravid. Fostret klarade sig.
    Dock gick det snett ändå, men det är en annan historia och hör inte ihop med blödningarna.

Svar på tråden Ont i livmodern.. Hur länge efter missfall??