Inlägg från: Ullis69 |Visa alla inlägg
  • Ullis69

Raggare Del 6

Zimlis skrev 2008-06-26 17:35:42 följande:
    Power - gifta oss kan vi göra nån annan gång - kan vara trevligt att förlova sej först
    Funderade just
    Nilla21 skrev 2008-06-26 17:33:54 följande:
    jag ringde dit de sa 1200 kr o då spelade de ingen roll om vi stod där en dag eller en vecka o vi ska tälta... med tanke på att de kostar 80 kr /dygn annars hehehe...
    De e mycket pengar men tar de verkligen bara 80 annars? Där vi brukar stå tar de 170:- + el oberoende på om de e tält eller husvagn...
  • Ullis69

Var just o kollade deras sida... Riktigt billigt med 80:/dygn annars!

• Ullis69

Passar på nu... De har ju lite skinn på näsan med o vet att folk betalar

• Ullis69
    AlexandraK skrev 2008-06-26 21:15:38 följande:
    var har ni era bilar försäkrade? ska leta försäkring till lemansen o brukar ringa runt till olika bolag... ska ringa trygg hansa, länsförsäkringar & folksam. några andra försla`g?
    Entusiastförsäkring i länsförsäkringar via klubben vi e med i, typ 600:-/år eller nått sånt.
  • Ullis69
    AlexandraK skrev 2008-06-26 22:36:33 följande:
    Tack för era svar. Är det trafik, hel eller halv ni har?
    Sambon kollade igår 528:-/år (betalar ni nog med yossis)

Hel med maxvärde på 300 000 som bilen stod då, ska nog värdera om när bilen är "klar". Men  en del villkor finns som tex extra självrisk (1000lapp har jag för mig) om den som kör är under 24, brandsläckare ska finnas osv. (Ibland undrar jag hur jag törs köra bileeländet som e värt mer är mina studielån o mer än min del av huslånet :-S OM nu rätt köpar infinner sig när den dan kommer ifsg)
  • Ullis69
    Circus Larsson skrev 2008-06-27 15:47:49 följande:
    Tänk om jag skulle ta jänken till jobbet!2.5 L/milen och 3 mil enkel väg.Hela lönen hade gått åt till soppa Nu är jag riktigt laddad för att köra Big Lake Run imorgon Barnvakterna är bokade, lördagsgodiset inhandlat (åt både stora&små)Hoppas på
    Ha det gott!

Själva ska vi /antagligen/ ta en snabbtur imorrn ner till Västerås o spana på platser. Har ju ngra lösningar på lut. Sambon har jobbat där nere i flera år o har lite kontakter...
    Ska förena nytta med nöje o inhandla så mkt bageribakat glutenfritt bröd jag kan hitta
  • Ullis69

Nu börjar det dra ihop sig! Vi smygpackar husvagnen för fullt Törs inte chansa på att minstingen kommer på att det är med den o raggarbilen vi ska åka. Att vi åker bort går bra men att åka med dem... Oj oj, vad det inte skulle gå bra...

• Ullis69

Bellan85: *kramar om* det där e sååå tråkigt (har ju varit där själv)

• Ullis69
    yossis skrev 2008-06-30 10:46:47 följande:
    Här är en till som håller på att smygpacka, Kiwi (kaninen) blir så sur när matte & husse åker bort ett par dagar. Håller på att städa stamtidigt som jag plockar ihop saker som skamed till V-ås, förstår inte hur det kan bli så rörit här hemma hela tiden
    Blir det så hos er med...  Ska storröja i morrn o hämta gott glutenfritt bröd i falun t matsäck, inte minst utifall vi hamnar där jag inget kan äta, inte för jag tror det men ändå... (Har iaf hittat några "säkra" kort, de var skönt)
    Bellan85 skrev 2008-06-30 18:23:40 följande:
    Tack den värmde.. Ja inte är det roligt, man ser jänkare ÖVERALLT och ens egen står i ett "garage" om det ens kan kallas det..:-O
    Låter så otroligt likt oss de senaste åren, hu... MEN det löser sig säkerligen för er med!
    Circus Larsson skrev 2008-06-30 11:53:34 följande:
    Är tillbaka efter en riktigt skojig helg körde roadrunner åt en kompis och vi burnade och racade hejdlöst siljan runt.Så himla skojsigt, synd om gubben bara som fick skruva hela vägen runt för att komma hem mitt i natten.Tror dom åkte runt på 12 timmar Det verkar som att det inte blir nå västerås för oss Vi får se om vi kanske åker ner på lördagen.Känns lite tråkigt
    Kul ni hade trevligt i helgen! Men varför inget V-ås? *bekymmrad*
    NornaB skrev 2008-06-30 12:18:07 följande:
    Idag börjar jag med förberedelserna, de är en hel del som ska med! Och så ska jagpacka till 3 barn som ska va hos barnvakt tors-sönd! De blir endel o komma ihåg!! Circus Larsson: Varför blir de kanske inget för er ??
    Då har du det som jag då Listor o åter listor... Rörigt värre fast jag har ju en mindre att packa åt o sambon får då sköta sig själv

Har letat bikini typ 100 år, har verkligen inget o haft lite panik inför semesterbad. Hade ett par presentkort på ett ställe sen länge o var dit i dag. Tänkte bara slå en kik på bikinisar innan jag letade bh... Skulle jag INTE gjort. Kom ut med en bikini för nästan 900:-, i helt "fel" färger mot vad jag tänkt GAHHHH, tur man har förstående sambo annars hade det väl blivit strypning Vette katten om jag törs bada i den men J***AR va snygg jag kommer att bli på stranden
  • Ullis69
    SandraEdin skrev 2008-06-30 19:00:52 följande:
    Svar på #292 Jodå, vi har faktiskt nästan bestämmt oss redan :) Blir antingen en Tyra Edin eller en Loke Edin :)
    Loke heter minstingens tremänning, fint tycker jag men det blev rabalder i släkten, som alltid . Tyra är fint med för den delen!
    mjukisvicki skrev 2008-06-30 19:37:26 följande:
    Svar på #293har du hittat ställen i v-ås som har glutenfritt?? annars kan jag hjälpa dig om du vill
    Jättegärna!!! Synd jag inte frågat här då. Har haft en tråd om det sen förra veckan men fick inte så mkt matnyttigt rakt av precis. Vill så gärna veta ställen där man bara kan gå in o beställa o vara säker på att de vet o kan.... (Har haft diagnosen sen sept o inte riktigt förlikat mig + att jag HATAR att vara t besvär... Ingen bra kombination precis...)

De jag har kollat på är Venezia (tror jag det stavas, vid E18 o Sala rondellen) Wok and go på Erikslund (Jula omr) + Tacobaren där uppe. La Scala (ovan på Jula) skulle fixa nått men hade dålig koll (har frågat för vi brukar oftast äta där) o det känns sådär... Både osäkert o kan ta tid är jag rädd. Sen är ju McD, Max o BK ganska säkra kort så jag tänkte ta till dem om det kniper rejält.

Överös mig Både sånt som är bra inför helgen o för övrigt, är ju t Västerås emellanåt.

Är du gluten med eller....

Lite halvt färdigpackad nu, sprungit som en tätting sen minstingen somnat.. Undrar om sambon e de me, på både det ena o andra viset, han e nämligen på firmafest så här i "mycket att göra tider". Lovade skjutsa honom o kollegan t jobbet i morrn så de kunde slappna av lite o inte behöva tänka på procenten (lite plåster på såren för min bikiniurflippning )
Svar på tråden Raggare Del 6