• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007. Del 3!

Från del 1!:

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

Här kommer nu del 2 om oss och våra småttingar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-23 16:05
    Presentationstråd!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m30020974.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 14:22
    Vår första tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m27407889.html

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007. Del 3!
  • Hemliga 72an

stinaB: Det är bara bra med oss här i Sala. Igår åkte vi en sväng till Norberg och fikade/åt lunch. Sedan promenad så att Erik fick sova lite. Det är väldigt fint att gå där bland alla gamla hus. Men det blåste lite kyligt, trots att solen kikade fram ibland. Idag var det ju mycket varmare. Låg ute och solade och brände mig förstås! Jag mitt nöt glömde bort att smörja in mig, hade inte tänkt att ligga så länge. På fm gick vi också en långpromenad, stannade till vid Sofielund och stärkte oss med kaffe,te och E fick mellanmål. Sedan gick vi vidare till gruvan. På em blev det en till tur med en E som absolut inte skulle sova trots att han var jättetrött, så då gick vi till lekparken så att han fick gunga. Väl hemma igen så fick han trötta ut sig ännu mer. Efter gröt och macka så somnade han tillsist!

Det låter underbart att ha haft det som er!

• boktok

Ja det var väldigt trevligt. Idag så kom Lars och Erik till mitt jobb och hälsade på,så då fick jag skjuts hem. De hade varit till Västerås och gått på Björnön. Jag blir lite avundsjuk! Jag har ju inget körkort så när jag var hemma så gick jag ju överallt. Men jag jobbar bara 12 dagar till och sen så är jag också ledig. Nästa Fredag är ju röd så då blir det bara 4 jobbdagar!
    Erik håller på att ändra sina sovrutiner. Idag är andra dagen som han inte vill sova på em,så igår somnade han runt sex-halvsju! Eller så är det något övergående. Han bajsar just nu så inte undra på att han inte vill sova!!

• Hemliga 72an

Om han sover hela natten så är det väl inga problem att han somnar då? Lillebror har vissa kvällar somnat så tidigt och sen sover han hela natten! Jätte skönt!

• boktok

Nej det är det väl inte. Oftast så sover han hela natten, igår vaknade han dock och fick välling,sen somnade han om. Vi gick ut nu ikväll med vagnen och han somnade så sött och sover fortfarande.

• Hemliga 72an

Djohnny somnade klockan 16 nu ikväll och nu sover han hela natten! Underbart! Nu har man bara dom andra kvar!

• hästhov78

Hej på er vad det låter som ni haft en härlig försommardag. Så gott att kunna vara ute mycket.. DEt låter gott att Djohnny somnat nu osover för natten.... hur gör man=) nä då ska ej klaga våra blir "BÄTTRE o bättre)

• Hemliga 72an

Härligt? Inte här i alla fall. Regnat hela dagen!
    Jag ger ju Djohnny Kvällsvälling från Semper och sen jag började med den så sover han hela natten! Lite krångligare med 2 kanske? Vilka barn vaknar mitt i natten när dom är 10 om dom inte är sjuka? Man får se framåt när man har små!

• hästhov78

Haha ja den var bra Linda med 5 då är det bara 9,5 år kvar=).. De sover allt bättre å bättre så ska inte klaga... Finns nog de som har det mycket värre...

• Hemliga 72an

Ja man får tänka att det finns värre barn! Min kompis har en som är 2 snart och han somnar bara i hennes famn! Jisses vad jag är glad att min pojke somnar själv i sin säng!

• hästhov78

jo måste nog tänka så.. våra somnar ej själva på kvällen däremot på dan.. skumt men de fattar nu när man gör nattrutinerna o en verkligen vägrar sova utan att först protestera lite även om han är såå trött men det vänder väl...=)har han alltid somnat själv eller nåt du "jobbat" på?

• cloudberry79

Nu har jag hittat hit (bättre sent än aldrig...). Har ju då krockat bilen i veckan, jag och Vidar skulle till BVC (stressad över helvetesbesöket, skyller lite på det och snöstormen (!) som vi hade på måndag morgon). Jag tror inte Vidar har gått upp särskilt mycket sedan sist, inte heller blivit så mycket längre. En kompis har en bebis född i mitten av mars som är lika lång och tyngre än våran lille Vidde. Det känns så hopplöst allt, vi vet inte hur vi ska få honom att äta mer, för han VILL INTE ha mer mat (äter ca 100 ml ersättning var tredje timme). Jag ser verkligen inte fram emot måndag då vi fått en ny tid, vad händer om han är för liten?

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • cloudberry79

Och, vad är för litet? Om han hoppat ned en eller två kurvor, vad händer då? Dietist eller läkare eller vad?!

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Hemliga 72an
    cloudberry79 skrev 2008-05-28 23:01:57 följande:
    Och, vad är för litet? Om han hoppat ned en eller två kurvor, vad händer då? Dietist eller läkare eller vad?!
    Om dom går ner eller står stilla så får man tid hos dietist. Vad jobbigt att han inte vill äta mer! Jag har inga problem med att få Djohnny att äta. Han äter gärna mer än han ska.
    Ska till läkaren nästa tisdag och då ska dom kolla hans höger sida. Han orkar inte hålla upp höger sidan och dom tänker troligtvis ha honom i skena tills han blivit rak och orkar hålla upp. Hela gossen är vriden åt höger och även om han ligger på golvet. Jobbigt men det är för hans bästa ju.
  • Pion

skrivs det bara väldigt lite här eller har tråden flyttat?

Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007. Del 3!