Inlägg från: Annalisa73 |Visa alla inlägg
  • Annalisa73

Så rädd inför vaginal förlossning....

Hej Vicke85

Jag tror jag vet hur det känns. Innan mitt första barn (har två och en trea på väg) var jag inte orolig, men i duschen efter förlossningen fick jag en chock, då underlivet "hängde" långt ner och kändes väldigt konstigt. Jag sprack lite och blev sydd och oroade mig för hur det skulle kännas senare med sexliv och urinläckage. ALLT blev bra! Jag har gjort massor av knipövningar och läkte bra. Sexlivet blev avsevärt BÄTTRE och det säger även min man (samma man i 13 år). Vid andra förlossningen sprack jag mer och blev sydd. Kände av stygnen länge och behöver glidmedel, men jag ser ut "som vanligt". Jag har inga problem med urinläckage utom om jag nyser otroligt hårt och inte är beredd. Då kan det komma någon droppe, men inte så mycket att jag måste byta underkläder.

Jag tycker inte att du ska oroa dig, utan lyssna på de tips som du fått av de andra (TheFamily, Lillisen mfl). Bra att du går på samtal, tycker jag. Själv ska jag, som du, på samtal inför min tredje förlossning, men det beror på att min andra förlossning gick så snabbt att jag är rädd inför denna. Lycka till med allt!

Svar på tråden Så rädd inför vaginal förlossning....