• Filips mamma06

Prematurtråd 5 Sthlm 2006

Startar ännu en till tråd för oss tjejer.
    Hoppas att nya dyker upp nu oxå.

Tänkte föreslå en picnic nu innan juni slut, innan det är dags för alla att gå på semester.

Filip vårt allt
  • Svar på tråden Prematurtråd 5 Sthlm 2006
  • Skräpis

Oj vilken helg, skönt at allt är bättre iaf och hoppas natten blev bra. Vad skönt med semester har tre veckor kvar innan det bär av till landet med bl a en tripp till Ullared inbokat.

• bumbi

oj vilken jobbig helg för er
    vilken tur att allt gick bra och att han fick hjälp, inte kul när barnen är så sjuka och får svårt att andas. Hoppas han håller sig frisk nu och att natten har gått bra!

Skönt med semester, jag jobbar 10 dgr till sen är vi lediga i 4 hela veckor. Vi ska bl.a till Astrid Lindgrens värld med kompisar och sen åker vi direkt till Öland till min bror som bor där. De fick en liten flicka i onsdags så jag har blivit faster för första gången så jag ska få gosa med en lite bebis

Sen ska vi bara vara hemma och ha det bra! är det någon som vill ses efter 27 juli så är det bara att ni säger till, jag och Linn vill gärna leka någon dag

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • Mamma till bröderna bus

Här var det tyst!! är alla på semester?

Felix blogg är uppdaterad, massa.. så slipper jag skriva här allt vi gjort ;)

Idag har jag varit flitig, vart på ikea, städat/rensat undan i Felix rum och i vardagsrummet, köket är nästan fint oxå.. nästa projekt är klädkammaren..

• Skräpis

Har inte gått på semester än har fr o m fredag. Daniel har varit sjuk denna veckan började med feber förra helgen och sedan svinkoppor och förkylning nu i veckan men idag är han så frisk att han ska till dagis.

• DesiréeochThéosmamma

Får man hoppa in här till er?

Födde en flicka 27 April i Huddinge Sjukhus. Då hon var 33-3 veckor. Hon var stor för att vara prematur vägde 3140g och var 49,5cm lång. Hon hade enorma problem med blodsockret. Hon hade lågt blodsocker och hög insulin. Så hon var nästan ett medicinskt mysterium. Hon hade så stort socker behov som motsvarade 1 coca cola burk per timme. Dem tog blodsocker prover hela tiden på neo. Gjorde ont i mammahjärtat varje gång dem skulle sticka henne, till slut fick dem sätta en kateter i navlen så dem slapp sticka henne hela tiden. Efter 1 vecka så blev det normalt igen, har varit på efterkontroll på sockret men proverna är bra så nu behöver vi ej tänka på det. Jag fick göra en glukosbelastning efter jag födde henne för att ev utesluta att jag har diabetes men det har och hade jag ej, därför medicinska mysteriumet som löste sig till slut.

Vi var på neo ca 2 veckor sen fick vi åka hem med hemsjukvård, hade också Barbro, underbar kvinna. Efter hemsjukvård i ca 2 veckor så blev vi utskrivna från neo helt =)

Någon här som fortfarande har hemsjukvård med Barbro?

Blev ett långt inläggGenerad

Peva- grattis till dottern :) Min son föddes oxå i v 33+3, fast 6 oktober -06.. såg bilden på din ängel oxå, jag beklagar, men vet tyvärr precis hur det känns.

• DesiréeochThéosmamma
    Mamma till bröderna bus skrev 2008-07-14 20:55:29 följande:
    Peva- grattis till dottern :) Min son föddes oxå i v 33+3, fast 6 oktober -06.. såg bilden på din ängel oxå, jag beklagar, men vet tyvärr precis hur det känns.
    Tack så mycket. Ja det var en lång å tuff resa men nu har vi våran älskade dotter hos oss som skänker glädje och skrik *s*
  • bumbi

välkommen Peva!

min tjej föddes i v. 32+6 och vägde då 1420 g och var 39 cm lång

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • DesiréeochThéosmamma

Glömde skriva att jag bor Hallunda, Botkyrka.

Tack för välkommandet =)

• Filips mamma06

Hej alla tjejer!
    Nu är man tillbaka från Spanien man vill ju tillbaka på engång igen men men.
    Börjar jobba igen på måndag lite surt att 3 veckor kan gå så snabbt alltså.
    Hoppas alla har det bra o att alla är friska.

Peva- jag bor i Tumba

Filip vårt allt

anna- hade ni det bra i spanien?

jag har ju några veckor kvar av min semester, men det börjar bli svårt att hitta på saker att göra, felix har precis varit förskyld, han mår bättre men hostar som en tok.. och nu börjar jag bli sjuk.. hoppas det inte blir så långvarigt, vi ska på kryssning tillsammans i slutet av veckan..

• Filips mamma06
    Mamma till bröderna bus skrev 2008-07-19 15:15:37 följande:
    anna- hade ni det bra i spanien? jag har ju några veckor kvar av min semester, men det börjar bli svårt att hitta på saker att göra, felix har precis varit förskyld, han mår bättre men hostar som en tok.. och nu börjar jag bli sjuk.. hoppas det inte blir så långvarigt, vi ska på kryssning tillsammans i slutet av veckan..
    va roligt med en kryssning. Vilka är ni som åker?
    vi har haft det grymt skönt faktiskt. Men man hade ju hoppats på att bli lite brunare men men.
    Filip vårt allt

det är bara jag och mina killar =) jag och Petter firar jubileum nu i veckan.. 7 år tillsammans och 2 årig bröllopsdag, Petter måste jobba måndag och tisdag då vi igentligen har jubileumsdagarna, sen på onsdag så ska jag ta bort stygn.. har tagit bort hudförändringar på en axel och en skuldra.. men på torsdag då drar vi.. ska åka nya silja båten som har smygpremiär.. galaxi heter den.. andra resan dom kör.. så den lär ju vara lite fräch

• Skräpis

Tillbaka från semester och Daniel har fått svinkoppor igen andra gången på 5 veckor grrrr så idag ska jag försöka få en tid hos barnläkaren..

Svar på tråden Prematurtråd 5 Sthlm 2006