• Filips mamma06

Prematurtråd 5 Sthlm 2006

Startar ännu en till tråd för oss tjejer.
    Hoppas att nya dyker upp nu oxå.

Tänkte föreslå en picnic nu innan juni slut, innan det är dags för alla att gå på semester.

Filip vårt allt
  • Svar på tråden Prematurtråd 5 Sthlm 2006
  • ISSEN

NU HAR VI FÅTT KOMMA HEM MED SIMON!!!!! Skrattande Känns så jäkla skönt!! MEN nu börjar min nojja för infektioner!! VArför ska just jag vara så orolig hela tiden??!  Simon har vart lite täppt i näsan och "rosslig" i näsan några dagar. alla på sjukhuset har sagt att det är helt normalt och ingen fara! Nu ikväll lätt det lite mer än när vi va på sjukhuset så jag droppade koksaltlösning och sög med en näsfrida och det kom gult snor, tror ni det är någon fara???! Nojjar ihjäl mig så jag ska nog ringa neo nu och höra vad de säger så ag kan få sova min timme innan jag ska upp och mata skrutt!
    Hoppas allt är bra med er alla!

• bumbi
    ISSEN skrev 2008-06-24 23:25:27 följande:
    NU HAR VI FÅTT KOMMA HEM MED SIMON!!!!!  Känns så jäkla skönt!! MEN nu börjar min nojja för infektioner!! VArför ska just jag vara så orolig hela tiden??!  Simon har vart lite täppt i näsan och "rosslig" i näsan några dagar. alla på sjukhuset har sagt att det är helt normalt och ingen fara! Nu ikväll lätt det lite mer än när vi va på sjukhuset så jag droppade koksaltlösning och sög med en näsfrida och det kom gult snor, tror ni det är någon fara???! Nojjar ihjäl mig så jag ska nog ringa neo nu och höra vad de säger så ag kan få sova min timme innan jag ska upp och mata skrutt! Hoppas allt är bra med er alla!
    Stort Grattis och välkommen hem!!!

Ang snoret så har bebisarna trånga kanaler i näsan så de kan lätt bli lite snoriga, Linn var likadan och jag var lika orolig som du är ;) med all rätt
    Har ni hemsjukvård nu?  Barbro gjorde en nässköljning på Linn när vi kommit hem när hon var snorig, det hjälpte massor och Linn blev mkt bättre av det. Kolla om de kan hjälpa till med det!

Ha det så underbart där hemma med hela familjen!

Kramar
    Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • ISSEN

Nu har Barbro vart här och gjort en nässköljning! Inte poppis men hoppas det hjälpte! Båda mina prinsar sover just nu så jag ska gå och ta min efterlängtade dusch som jag ej hann med igår när vi kom hem från sjukan! Mkt tid till allt annat än sig själv nu.. det är verkligen mkt mer tidskrävande att ha två små troll Flört

• Mamma till bröderna bus

välkommen hem Pamela.. och Simon förståss.. Hur tycker Liam att det är nu när lillebror är hemma? och han måste ju vara jätteglad att få "tillbaka" mamma.. =)

• Mamma till bröderna bus

välkommen hem Pamela.. och Simon förståss.. Hur tycker Liam att det är nu när lillebror är hemma? och han måste ju vara jätteglad att få "tillbaka" mamma.. =)

• Filips mamma06

Va skönt att höra att ni är hemma nu allihop.
    Hoppas Simon inte blir förkyld nu det första han blir när han får komma hem till sin storebror.
    Kramar

Filip vårt allt
  • Livsglädjen

Grattis till hemkomsten med Isak, ISSEN!
    Neo får väl stå ut med att du är nojig, tycker att det är deras jobb...

Rent allmänt så avundas jag er stockholmare som har möjlighet till hemsjukvård. Det finns ju inte här hos oss och vi var tvungna att vara inskrivna tills "allt" var bra med Edvin (totalt 14 veckor). Vi fick iofs hempermis de sista två veckorna med nattpermis några nätter mot slutet, men det går inte att jämföra med att få komma hem och få personal som hjälper en med "sjukvården".

• Filips mamma06

Igår kväll & natt var vi på barnakuten på huddinge. Filip fick krupp fre natt o sen på lördag eftermiddag fick han krupp & astma anfall. Var så hemskt att höra o se sin lille så sjuk. Han hade runt 40graders feber. Vi åkte först till Södertäljesjuk och där fick han 12 kortison tabletter & sen inandas medicin i mask för astman. Sen oxå en alvedon i rumpan.
    Inget verkade funka först så vi blev skickade direkt till Huddinge. Där kollade dom hur han syresatte sig och det var inte så bra först. Tempen var fortfarande upp i drykt 38 fast han då hade fått alvedon kl 16.40 o detta var vid 18.30.
    Vi kom in ganska på engång på ett rum och fick sitta där o vänta i all evighet.
    Filip somnade tillslut när vi hade fått i honom en banan & nyponsoppa. Kl 23 ungefär så kom doktorn in o frågade hur alltid hade varit och hon lyssnade på honom utan att väcka honom. Konstaterade att astman var borta o att dom misstänker att det först och främst är förkylnings astma han har (dom kan inte fastställa om han har astma annars oxå ännu) men kruppen hörde hon tydligt fortfarande. Men vi slapp sova där som dom på södertälje hade sagt till oss. Dom på södetälje sa att detta var ett riktigt allvarligt fall o det var det ju fram tills medicinen började värka.
    Idag har han varit riktigt bra men krupphostan kom tillbaka lite när han skulle sova så vi får se hur natten blir. Vi fick iallafall kortisontabletter utskriva bara för att vi ska åka till Spanien, dom vill ju helst inte skriva ut sånt sa dom. Men då får vi absolut inte ta 12 tabletter utan bara 6-8 st sa hon. Då förstod man hur allvarligt det var om han fick 12 på engång.
    Vi fick vänta så länge för att dom var först 2 läkare men dom hade jouren på NEO-avdelningen oxå och ena läkaren hade fått larm där uppe o var där uppe från vi kom tills vi åkte. Då tänkte man på den tiden man hade där och man kunde inte bli irriterad på att man fick vänta nu eftersom man vet hur det var där uppe.

Lite kort om min början på semestern.
    På tisdag åker jag & Fille till landet med mormor sen kommer Sebbe på fre. Sen på lördag kommer hans föräldrar,syskon & far-föräldrar då min moster ska ha stort kalas med ca 60 personer från hela världen där. Ska bli så kul!
    Hoppas ni alla får det bra i sommar o att ni håller er friska!

Kramar

Filip vårt allt
Svar på tråden Prematurtråd 5 Sthlm 2006