VIHPS VII
Nääää, Caribe Det här behövde du inte just nu... Inte just nu. Idag typ. Småningom kan jag inte låta bli att tänka att det finns en mening med det och att det kommer leda till något gott! men idag var det tufft...
Nääää, Caribe Det här behövde du inte just nu... Inte just nu. Idag typ. Småningom kan jag inte låta bli att tänka att det finns en mening med det och att det kommer leda till något gott! men idag var det tufft...
Sitter här och läser med en stor svidande klump i halsen och ögon som svämmar över Det smärtar mig så oerhört, Caribe! Varför kunde det inte få vara er tur nu heller? Jag kan riktigt känna hur trött du är ända långt in i själen... Det här livet är banne mig inte rättvist på en endaste en liten fläck.
Ändå vill jag itne tro att det tvunget ska till ÄD eller adoption för er. Visst är det "klokt" om ni nu går föräldrautbildningen så snart som möjligt med tanke på tiden som går, men jag vill tro - och TROR verklgien benhårt - på att det är fullt möjligt att allt en vacker dag bara klickar när guldägget och supersimmaren möts alldeles mirakulöst hemma i sängen (eller matbordet, badkaret, trädgården eller var ni nu håller till )! Det är min fasta övertygelse nu när du fått både struman och antikropparna utredda och åtgärdade att det bara är en fråga om tid...
All styrka till dig idag!!!
Stora varma styrkekramar också till infan som också kämpar och kämpar och kämpar som den segaste bergsget
Maskros: hälsa och tacka söta Fruppan för hälsningarna! Har tänkt på henne och lillkillen och udnrat hur det är med dem när hon itne syns till. Gott att höra att allt är bra!
Käraste lilla infan... Det känns så futtigt och dumt att ens försöka skriva något för att trösta och peppa. Läs inte om du inte orkar!
Så oerhört tungt och jag förstår att du gråter för det gjorde jag också och då fick jag bara veta att mitt FSH var förhöjt och att våra odds var sämre än andras. Vi har någon gång tidigare pratat om detta med ÄD och jag har förstått att det känns oerhört svårt för dig, vilket är en känsla som jag respekterar högt och kan förstå efter allt ni gått redan igenom. Men om, jag säger OM, detta är er väg till ett barn så hoppas jag att ödet och livet ska hjälpa dig att förlika dig med tanken!
Jag förstår att det dessutom känns tufft att er bästa doktor slutar coh att ni dessutom ska iväg till HS Allt på en gång! Vi fick dock ett väldigt bra bemötande på vårt nybesök där (trots att vi sedan hamnade mitt i deras stä'ngning och sökte privat) och fick träffa en läkare som var mycket mer positiv till vår sits än de privatläkare vi haft kontakt med. Hon var oerhört konstruktiv i sin bedömning av oss och våra chanser.
KRAAAAAAAAAAAM!!!!
infan: du ska inte vara rädd för att inte bli accepterad för ÄD! En tjej som gick adoptionskursen med oss hade gjort ÄD just pga att hon fick mf "hela tiden" (de hade alltså inga problem med att bli gravida men det blev alltid mf i vecka 6-7). En tjej från FSH-sammanhangen som också varit gravid flera gånger men fått mf ska göra ÄD (eller ahr gjort? Hon op myom mellan resorna...) Så era mf tillsammans med era ivf-journaler som visar på väldigt få ägg osv ska definitivt berättiga er till ÄD! Det är jag säker på! *smack, där dödade jag en oro*
Är det alltså så att du också ätit Folacin (receptbelagd extrastark folsyra) de senaste försöken? För har du itne det så har ni inte prövat "allt". Jag har tjatat om detta också tidigare för jag har läst om flera som haft svårt att bli gravida och fått flera mf men sen fått barn med Folacin i kroppen.
Ge inte upp! *hissar och hivar och halar upp infan ur helveteshålet*
(Caribe har försvunnit men tar henne på släp upp ur hålet också )
Tack alla söta för alla tummar och kramar och hälsningar Ville bara säga att vi åker nu
Ni får nyheter via zynk!
Tack söta ni för era gulliga ord Vi kom precis hem med lilla Stella som ligger och sover i bilstolen. Jag kan ännu inte tro att hon är här...
Kort förlossningsberättelse finns att läsa i visp.
Caribe: min man fick idag veta att båda hans tjänster på jobbet kommer att försvinna Han har dels en utesäljartjänst som eg är hans "gamla" jobb men han har kvar det också då chefsjobbet bara är ca halvtid. Nu ska alltså hela avdelningen där han säljartjänst finns dras in och chefstjänsten bortrationaliseras
han blir istället erbjuden att ta en innesäljartjänst... SURT! Han är jättenere och det är jobbigt att se eftersom han sedan nyår varit så glad åt jobbet efter att det varit tungt en lång period. Men nu är det visst kört igen...
Hej brudar! Här är det lite bättre med maken coh allt. Han är pratbar nu iaf men ont i magen ochs vart i ögonen...
Jättebra Caribe att du tar dig till en ny klinik! Helt rätt Aku tyckte jag var skönt i början men sen blev det stress. För mig kändes osteopatin och sen också zonterapi mycket bättre och mer handfast. Akupunktur ökar visst "flödet" i kroppen och rensar ut skit men det ska de andra emtoderna också göra. Hoppas du kan ta hand om dig i sommar också på andra sätt och ritkgit vila. Ska ni åka nånstans? KRam!
Hejar också på Sessans sista hormonförsök! Förstår att det känns kluvet...
Ska gå in och kolla Maskros blogg för eventuell uppdatering
Ha en jättebra midsommar alla. Dröm sött
(Lovar att småningom få in bilder på vår lilla stjärna. Det har varit lite kämpigt här och inte tid för sånt.)
Å Lilja, vad fantastiskt det ändå är att vi bor här i Sverige och lever i den här tiden då man kan göra sånt som du nu fått göra! Det där är vad jag kallar extreme total uterus makeover Pust vad skönt att det gick så bra för jisses vilken chansning... Men vad gör man då inte?! Vila ordentligt nu och vila själen och tankarna i hur enormt mycket bättre chanser ni bara MÅSTE ha att lyckas nu när allt det där krafset är borta
Snart är det er tur
Ser att xena haft lite samma konstiga väder som vi haft i helgen! Mycket märklgit... Först en glimt sol och sen hällregn LÄt kul att titta på kort på söta thaibarn
Drömma sig bort en stund...
Jag börjar vara trött på Stellas gula här (var inne i morse igen för nytt blodprov ) och har skämtat och sagt att vi nog aldrig skulle tänkt tanken på att adoptera från Kina för nu fick vi som vi ville då: en liten gul flicka... (Får man säga så utan att vara jätte politiskt inkorrekt?
)
Hoppas Maskros är lika sprudlande när hon kommer in idag som när hon gick i torsdags
Åh, Caribe... Vad tufft du har det Underbart att du fick så bra hjälp på vc!!! Och att du nu får vara hemma och VILA.
Gulsoten är bra nu, tack Och hon har gått up som hon ska! Däremot har hon dum torsk i munnen (svampinfektion) så vi äter och smörjer medicin fyra(!) ggr om dagen... Var på bvc idag och åkte på sex dagar medicin till så det blir sammanlagt tio dagar. Blä! Problemet är att få medicinen att ligga kvar långt bak på tungan för fröken spottar ju ut allt!
KRamar om er alla
Maskros: Isbjörn?! Menar du vit päls på svart hud?!
"Salt & peppar" känns bekant... Ska upplysa maken om att han har samma hårfärg som en schnauzer
Vad go han ser ut, din nya kärlek
En riktig rejäl KARL!
Min A mår nog bättre nu. Apatin har gett med sig och nu dallar han mest runt och fixar härhemma och vänder på dygnet med oss andra Än har han inte börjat söka jobb men det är nog planen. Efter att ha tjuvlyssnat lite när han pratat med goda vänner på telefon (som dessutom är i samma bransch) så har jag förstått att det som känns värst är att han blev erbjuden ett sånt skitjobb. Det fanns visst jobb som mer motsvarade det han hade men det var visst inom fel sektor coh då ansåg företaget att han inte platsade utan puttade ner honom bakom en telefonlur
Det är DET han tagit personligt och det som tagit honom hårt förutom att det kom som en smärre chock att hela sektorn inom vilken han haft säljarjobbet plötsligt läggs ner... Att chefsjobbet skulle ryka fattade ju t.o.m jag för mellanchefer är ju det första man drar ner på. Men det vart en kalldusch. Hoppas nu att ryktet går och det fort så han kommer på fötter!
Här har det åskat som bara den idag! KaBRAK!!! MEn det ska visst bli tryckande varmt vad det lider...
HihiMaskros, svarta stickelhår
Maken är föräldraledig och uppsägningstiden börjar inte förrän han är tillbaka från den. Egentlgien är han inte uppsagd iom att de ger honom ett annat jobb inom företaget (som han i dagens läge ju är sgs tvungen att ta...). Från oktober eller så är han dock tvungen att ta luren i vacker hand så tills dess hoppas vi att något lossnat!
Snart tror jag det blir brasa av exets grejer
Hej tjejer! Här i Sthlm är det gråmulet och inte alltför varmt Skööönt! (eftersom det blir bastu i vårt sovrum så fort solen visar sig...) Men imorn verkar det vara kört - pust!
Egentligen skulle vi varit hos Mirren och Casimir på ettårskalas nu men "någon" har haft ont i magen halva natten och inte låtit sina föräldrar sova och jag vågar helt enkelt inte köra bil efter bara tre sammanhängande timmars sömn... Annars går det hyfsat! Bara jag slipper göra precisionsjobb som betala räkningar o.d.
Sessan: vi bor på promenadavstånd från mässan (ok, en hyfsat lång prommis om en halvtimme men ändå
) Vill inte pracka mig på men säg till om du vill äta en glass med oss eller nåt så kan vi t.ex. mötas halvvägs
Hej tråden!
Härligt xena att du trivs med jobbet Och helskönt med 500 till i månaden att se fram emot
Sitter liksom aldrig fel! Men det där med OB låter ju inte kul! Alltid är det nåt...
tickan: Död åt endon!!! Du får visualisera härdar som duckar och försvinner för varje puff
MEn sprej är inte att leka med
Jag sprejade till coh från från början av januari till slutet av april 2007 (pga att jag fick cystor och avbröt och härjade) och jag drog på mig vätska som bara den och gick inte ner de kilona och humöret var än mer eldfängt än vanligt
Men för den goda sakens skull så...
Caribe: ritkigt läskigt med dina sköldkörtelvärden! Fint att du nu är sjukskriven och får ta det piano och ta hand om dig. Lova att vila på riktigt!!!
Kramar om Maskros. Har ni pratat mer R och du efter er seans av "erkännanden" häromkvällen? HAn verkar så go den där karln
Sen får jag lov att ge en vink om att det verkar vara någon form av plusvåg på G inne på visp... Det är inte med lätt hjärta jag skriver det härinne och jag tror alla förstår hur jag tänker då. Men hur var det nu med att "åt den som har skall varda givet" osv. (Mirren får allt rycka in...) Vill bara inte mörka att det plussats så att ni får veta det sent omsider