Inlägg från: Anemia |Visa alla inlägg
  • Anemia

Val av MVC i Sthlm

Hej hej, nackabo jag med. Var in på nacka mvc och tyckte tanten som jag träffade där var HEMSK!
    Jag kommer in glad och berättar att jag har kissat positiv och ler med hela ansiktet men kärringen(!) i receptionen frågar bara trött om jag vill göra abort eller behålla barnet! HALLÅ! Om jag kommer in och är glad för ett posetivt test- vill jag då göra abort?!!
    Jag jobbar själv på Nacka sjukhus och mvc personalen har ett rykte om sig att .. eh inte vara så posetiva jämt.

Jag har vänt mig till Barnmorskorna i Gamla stan, rekomenderad dit av två kollegor. Jag blev väldigt väl mottagen först i telefon och sedan på mottagningen för inskrivningen. Det känns som att de är verkligen måna om sina gravida blivande föräldrar så jag kan rekomendera dem!

Hoppas du hittar rätt, är en djungel att hitta rätt i när det gäller MVC...

• Anemia

Självfallet kan den bm jag har pratat med haft en taskig dag, och hennes kollegor varit bättre- det får jag inte veta. Men det är ju så otroligt viktigt att gilla sitt MVC då de gäller en ny del av livet! Sen lockar Stockholm BB både mig och min sambo!

Jag har inte gått till mödravården på nacka för mina cellprover heller, gjorde det en gång men hon som tog det provet var så hårdhänt och jag har efter det valt en privat kvinnlig gynekolog på Läkargruppen Victoria på Medborgarplatsen, men de hade tyvärr inte MVC.

Var i Nacka bor ni då och hur långt har ni kommit?

• Anemia

Skeppsbrons MVC heter numerar Gamla stans Barnmorskor och ingår i samma privatägda kedja som Östermalms Barnmorskemottagning, men gamla stan låg närmare för mig.
    Har bara hört gott om Södermalms MVC i Hammarby sjöstad med!

Svar på tråden Val av MVC i Sthlm