• CTMT

Näta in balkongen till katterna. Någon med tips?

Vi bor i en lägenhet på 80 kvm på 4:e våningen.
    Vi har söderläge på vår balkong, den är ca. 1½ meter bred och 3 meter lång.
    Vi har även 2 små hårbollar till katter som blir väldigt varma i lägenheten då vi har stora fönster och solen står på halva dagen, så vi tänkte näta in balkongen till dem! :)

Någon som har bra tips?
    Det vi ska ha är tralldäck först och främst, var finns billigast?
    Sen ska vi ha hönsnät, likadant där, var finns billigast?
    Hur lång tid tar det, är det ett 1-dags-jobb t.ex.?
    Min sambo är VÄLDIGT händig själv, men jag tänkte kolla lite jag också och se om det finns någon med erfarenhet av hur man kan bygga mest ekonomiskt och smartast :)

• Svar på tråden Näta in balkongen till katterna. Någon med tips?
  • Smålandstjej 85

ska också göra detta så tips tack!! Fast helst av att skulle jag vilja göra en annan lösning så att man lätt kan sätta dit inhängnanden när katterna är där sen när jag ska sola så tar man bort det!!!

• ÄlskarMina

jag har samma problem, jag bor bara på 2:a vån men man blir allt skraj när kattsen hoppar upp på kanten och går om de smiter ut på balkongen. Vi har trall på golvet (köpt på k-rauta, 60'60cm "plattor",billiga men kommer inte ihåg exakt pris)

Vad har ni för räcke? Vi har betong så det finns inget att fästa i utan att vi måste borra för upphängning...

• Rigmor Mortis

Jag har bilder på min innätning i galleriet. Enklast när man nätar är att bygga ramar och fästa gallret i (jag har svetsnät), om man har gångjärn mellan ramarna kan man lätt lyfta undan dem. Om katten klättrar kan man fästa hyllkonsoler överst, vända inåt, och sätta nät där också - så det blir som en inskjutande kant av nät.

• musli

Trall finns på Rusta, K-Rauta, ÖB och liknande.

Hönsnät köper man väl hyfsat billigt på Granngården!

• CTMT

Tack för tipsen :) Min sambo är byggingenjör med snickarvana så han vet det mesta redan, ville mest ha tips på erfarenheter av billigt trall, nät etc!
    Men det där med ram var smart! Vi har rpecis varit ute och tagit mått för tralldäcket och även spånat vidare på nätningen. Så vi sätter nog snart igång :) Ska bli så skönt att kunna ha balkongen öppen och låta de små kisarna gå "ut" :) :)

• Rigmor Mortis

Kollade i ditt galleri, Piggelin är nästan kusligt lik en av mina tramspottor (hon är med litegrann på rastgårdsbilderna)

• CTMT

Ja Piggelin ser allt rolig ut hon :) Hon lever upp till namnet i alla fall :)

Svar på tråden Näta in balkongen till katterna. Någon med tips?