• BebisVagga

Jag fick min son i Vecka 25+5

Tisdagen den 29e April fick jag min son Gabriel.. v 25+5.. værldens finaste kille..

någon mer øn jag?? hur har det gått før er??

• Svar på tråden Jag fick min son i Vecka 25+5
  • Borghild

Hej , jag och min sambo fick vår lilla freja i v. 25+5 i mars förra året.Allt har gått jättebra.Håller alla tummar jag kan för er lilla son.

• BebisVagga
    Borghild skrev 2008-05-04 19:42:21 följande:
    Hej , jag och min sambo fick vår lilla freja i v. 25+5 i mars förra året.Allt har gått jättebra.Håller alla tummar jag kan för er lilla son.
    ohh va kul.. vad glad jag blir att allt gick bra før er.. jag har all hopp kvar att det ska gøra det før oss oxå.. før Gabriel har itne fått en enda komplikation hitills..
  • Annaoliver

Hallå där!!!!
    Grattis till eran lille kille!!!!!
    Jag har oxå en kille född i v. 25+5. HAn fyllde precis 4 år. Tiden går fort!
    HAn vägde 875 gram och var 31 cm lång när han föddes. När han var 2 veckor gammal så fick han en hjärnblödning och av den utvecklade han hydrocephalus (vattenskalle). När han var 3 månader så opererade dom in en shunt som han ff har.
    HAn har vart ganska sen i utvecklingen speciellt den motoriska delen men annars är han som vilken annan 4 åring som helst. Lite problem med balansen men han är bara världens bästa!!!!
    Hoppas det går bra för er.
    Hur mår han nu???
    VAd vägde han när han föddes???
    Lycka till och fråga gärna om det är något du undrar över!!!
    Kram på er!!!
    Anna

• MsBeauty

Hej,

Min son är född v. 24+2 och det har gått jättebra, inga infektioner eller blödningar osv. Nu är han snart 4 månader och skulle vart född för 4 dagar sedan. Han väger 3 kg nu (vägde 700 gram när han föddes) så han är som en liten nyfödd. Äter med flaska och är utan syrgas sedan 2 veckor. Vi flyttade hem för ca 2 veckor sedan efter över 3 månader på sjukhus.
    Först var vi på universitetssjukhuset i Lund 1 månad, det var värst. Då var han på intensivvårdsavdelning och man visste ju inte hur det skulle gå. När vi blev flyttade till sjukhuset här vågade man slappna av mer, han var då 28 veckor. Han har legat i respirator nån vecka, sedan CPAP i 2 månader och till sist fick han syrgas i grimma i näsan. Det har varit en lång resa, men det viktigaste är ju att han mår bra nu. Önskar allt gott till dig och din pojke!

• BebisVagga
    Annaoliver skrev 2008-05-04 19:47:09 följande:
    Hallå där!!!!Grattis till eran lille kille!!!!!Jag har oxå en kille född i v. 25+5. HAn fyllde precis 4 år. Tiden går fort!HAn vägde 875 gram och var 31 cm lång när han föddes. När han var 2 veckor gammal så fick han en hjärnblödning och av den utvecklade han hydrocephalus (vattenskalle). När han var 3 månader så opererade dom in en shunt som han ff har.HAn har vart ganska sen i utvecklingen speciellt den motoriska delen men annars är han som vilken annan 4 åring som helst. Lite problem med balansen men han är bara världens bästa!!!!Hoppas det går bra för er.Hur mår han nu???VAd vägde han när han föddes???Lycka till och fråga gärna om det är något du undrar över!!!Kram på er!!!Anna
    han vægde 645g o var 30 lång.
    han reagerar på allt man gør.. han skriker o blir arg o ja. han har ett hunør som heter duga haha.. hoppas på man slipper det dær med blødningar..
  • camillajo
    Svar på #5
    Grattis till den lilla! Min moses föddes i v 27, 628 g och 29,5 cm. Också en kille som föddes med humör och envishet Det kommer man långt med! Moses hade inga blödningar, till oss sa läkarna att det var störst risk första veckan men jag vet inte riktigt.. Däremot hade han lite skruttiga lungor och öppenstående ductus så han låg ungefär 3,5 veckor med resperator. Idag är han en pigg och stark koille på 7 kg.

Lycka till med allt!

/Camilla
  • BebisVagga

lækaren kollade Gabriels Ductus i dag.. eller kollade o kollade.. lyssnade.. han sa att han hørde inget så han antog att den hade slutit sej.. men han ska gøra ett ultraljud inom dem nærmaste dagarna før att kolla så det stæmmer..

• Annaoliver

HAllå!!!!
    Verkar som att det är en stark kille du har fått!!!! En riktig liten kämpe!!!!! det är bra tecken!!!
    Lycka till.
    Kram Anna

• sulanett

Hej! Du har fått en stark liten kille. Han är en riktig kämpe ..

Jag fick min son i v23+1 och han vägde 570 gram och 28 cm lång. När han va 2 veckor gammal knappt så opererade dom honom för Ductus. Medicinen hjälpte inte.. Han låg i respirator nästan i 6 veckor.

• BebisVagga

hjærnrøntgen på Gabriel i går.. Jag o mattias stod o høll varandra i handen med våra hjørtan i halsgropen.. fett rædda o nervøsa..

men allt visade bra.. normal hjærna sa lækaren.. hon sa att ni har verkligen en perfekt lite bebis. HUR GLAD BLIR MAN INTE DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• boktok
    BebisVagga skrev 2008-05-07 09:31:26 följande:
    hjærnrøntgen på Gabriel i går.. Jag o mattias stod o høll varandra i handen med våra hjørtan i halsgropen.. fett rædda o nervøsa..men allt visade bra.. normal hjærna sa lækaren.. hon sa att ni har verkligen en perfekt lite bebis. HUR GLAD BLIR MAN INTE DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Grattis! Visst är det skönt när det inte är något fel på de små liven.
  • cloudberry79

Vad skönt att allt går så bra!!!! Vi hade lite annorlunda, eftersom Vidar var så sjuk de första dagarna, men sedan gick det bara uppåt, ingen berg-och-dalbana som de talade så mycket om

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • BebisVagga

just nu e han lite trøttare æn vanligt och pulsen och syresættningen i blodet dalar lite upp o ner.. Dem har gjort ett blodprov o kollat att han har en liten infektion i koppen.. Dem ska børja behandla den med antibiotika.. dem sæger att det e mycket vanligt och att han troligtvis kommer få 2-3 infektioner till innan utskrivning. Men fan vad man e trøtt nu.. Nu går man på energiresrven alltså.. danska e dessutom ett læte jag itne fattar ett skit av.. blir så ledsen med att jag inte førstår allt som hænder med min son..

• cloudberry79
    BebisVagga skrev 2008-05-12 09:14:15 följande:
    just nu e han lite trøttare æn vanligt och pulsen och syresættningen i blodet dalar lite upp o ner.. Dem har gjort ett blodprov o kollat att han har en liten infektion i koppen.. Dem ska børja behandla den med antibiotika.. dem sæger att det e mycket vanligt och att han troligtvis kommer få 2-3 infektioner till innan utskrivning. Men fan vad man e trøtt nu.. Nu går man på energiresrven alltså.. danska e dessutom ett læte jag itne fattar ett skit av.. blir så ledsen med att jag inte førstår allt som hænder med min son..
    Det är sånt som händer, och det händer de allra flesta! Det känns jättetungt och jobbigt just nu, men snart är det över och han är tillbaka på rätt spår igen! Vidar hade en liten förkylning efter flytt mellan två sjukhus. Han sov mest hela tiden och hade lite saturationsdippar, men, det gick över, det kommer göra det! Man förstår inte allt, men ganska fort blir man expert på att hålla koll på läget, ni kommer att ta er igenom detta! Kramar!
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • bella68

Fick min son v.25+2.Han är en frisk kille med stark vilja=)

• MsBeauty
    BebisVagga skrev 2008-05-12 09:14:15 följande:
    Jag pratar flytande danska, så om det är något du vill ha hjälp med, så kan du bara säga till =)
  • MsBeauty

Till oss sa de "det enda vi kan lova dig, är att han kommer att få en infektion"... och det fick han ju inte. Men det var flera andra som fick och det gick bra för dem, trots att det såklart var jättejobbigt för föräldrarna när det varade, bakslag känns jobbigt.

• BebisVagga

det e bættre nu.. det blev aldrig någon infektion.. den gick tillbaka.. skønt.. han har ltie problem med massa luft i magen så nær han ska rapa så kræker han..

Svar på tråden Jag fick min son i Vecka 25+5