• oSOFIAo

Vilken längd på en 14 tums cykel bör barnet vara?

Hej! Som rubriken lyder, vet ni vilken längd det står man ska "ha" för att cykla på en 14 tums cykel? hittar ingenstans vart det står.
    Hoppas någon vet!!! Skulle hjälpa mig enormt!!1

• Svar på tråden Vilken längd på en 14 tums cykel bör barnet vara?
  • oSOFIAo

oj, såg att jag formulerat mig helt fel. Menar alltså hur långt barnet ska vara :D

• Jennjen

På sonens 12tummare är det upp till 105cm och 16tummare är från 105cm så...jag antar att det är något mitt emellan då ;)

• Casper2004

Min son har en 16 tums cykel och är ca 110 cm och det funkar utmärkt!
    Han fick cykeln förra året och var då runt 105 cm och det gick kanon då med!
    hur långt är ditt barn?

Casper 4 år och bebis i magen bf 080615
  • oSOFIAo

cykeln har vi fått, men för att ge svar på tal så skulle jag vilja veta hur länge en sån funkar. hon har precis gått från en 12 tums (o då är sadeln längst ner). det var lite tjafs igår, lång historia, så det är därför jag vill veta vilken längd som är satt. står inget någonstans
    Mvh/ Sofia

• oSOFIAo

förresten, hon är 103-104 cm lång. precis fyllt 4 år.

• Casper2004
    EliasMamma80 skrev 2008-04-20 09:53:05 följande:
    cykeln har vi fått, men för att ge svar på tal så skulle jag vilja veta hur länge en sån funkar. hon har precis gått från en 12 tums (o då är sadeln längst ner). det var lite tjafs igår, lång historia, så det är därför jag vill veta vilken längd som är satt. står inget någonstans Mvh/ Sofia
    googla på längd och cykel
  • Casper2004

men om jag vore er skulle jag hellre satsa på en 16 tums cykel!

• oSOFIAo

hon har fått den här av sin kusin, den har bara stått och väntat på att bli använd. nästa år ska hon få ta över storebrors 16 tums cykel, som blir för liten för honom......

• jag är fin

Finns det 14"?? Var i en cykelaffär här om dagen och då var det 12 eller 16 som fanns sa han.
    12= 86-105 cm
    16= från 100 cm
    så stod det i den affären

• snuttP

Jo det finns 14" men är väl inte så vanligt.

jag är fin skrev 2008-04-21 13:34:07 följande:

Finns det 14"?? Var i en cykelaffär här om dagen och då var det 12 eller 16 som fanns sa han. 12= 86-105 cm16= från 100 cm så stod det i den affären
  • jag är fin

Ah ok... Men då bör den ju va jättebra till ts barn som är 103-104 cm. Då tycker jag 12" ändå blir för liten nästan.

• Svimpe

Det bästa är ju att prova cykeln på barnet. 'kan det sitta på sadeln och nå med båda fötterna marken ordentligt så är den bra.

• oSOFIAo

HEj! Tack alla för era svar. Jag kan säga att hon ff sitter bra på 12:tummaren, men även ännu bättre på 14:tummaren.
    Våran äldsta som är 5 ½ ( ca 115 lång) har en 16 tummare, den fungerar bra nu !
    Verkar som om det är väldigt olika mellan barnen.

jag är fin
    Det finns 14 tummare, jag har mest sett dem i leksakskataloger, liknande modell som denna finns i Toys `r` us vårkatalog som vi fick hem för några dagar sen (våran heter Princess, men den liknar den med de disney-prinsessorna). Finns även att se på www.toysrus.se

Tack!!
    MVH/ Sofia

Svar på tråden Vilken längd på en 14 tums cykel bör barnet vara?