Köpa perenner på nätet - var?
Vad finns det för olika alternativ för att köpa perenner på nätet? Någon som har några erfarenheter? Är det billigare än att köpa på plantskola?
Vad finns det för olika alternativ för att köpa perenner på nätet? Någon som har några erfarenheter? Är det billigare än att köpa på plantskola?
Jag handlar på Odla.nu www.odla.nu/ och det fungerar bra.
Vad för perenner är det du är intresserad av?
www.odla.nu har fröer och perenner och lökar till försäljning min erfarenhet av de plantorna är bra men att de är mycket mindre än de du köper på en plantskola( odlas är ungefär i stl "pluggplanta"
Åh jag är intresserad av massor av perenner, vi har precis nyanlagt en gammal trädgård så allt behövs planteras från början. Till skugghörnet är det ormbunkar, funkia och astilbe mfl. Till solsidan är det lammöron, kärleksört, nepeta, näva mfl. Plus en massa annat som lockar....!
De perenner man köper från Odla, hinner de blomma under säsongen, iaf de höstblommande? Eller ligger man en säsong efter mot plantskoleväxter?
Vill du att det ska se fylligt ut snabbt bör du nog handla på en plantskola "odlas" brukar vara små pluggplantor och det kan ta ett par säsonger innan de har blivit en stor planta.Men vill man ha nåt speciellt och ganska billigt så...
Du har ju Bakker oxå som säljer perenner www.bakker.se/ har dock inte handlat därifrån.
Skall du ha större plantor som frukträd osv så skulle jag köpa dessa på en plantskola eftersom man oftast får garanti på plantorna där.
Hortogreen är en plantskola som även säljer på nätet. Det finns fler men Hortogreen har ett bra bas-sortiment att börja med.
Jag instämmer catcat! Hortogreen har jättefin kvalitet på sina plantor. Bakker fick vi bara skit ifrån och fick ringa och klaga.
En annan webbutik med spännande och brett sortiment av perenner är Odlarglädjen. Webadressen är odlargladjen.se