Inlägg från: helenajoanna |Visa alla inlägg
  • helenajoanna

Överös mig med bra anledningar att föda "vanligt"

Kolla om ni inte har någon bra profylaxkurs där ni bor? Det gjorde både mig och min partner lugna och trycka i våra roller under förlossningen. Min sambo var ett grymt stöd och vi andades tillsammans genom krystvärkarna med händerna ihopflätade

Jag hade i och för sig ingen direkt rädsla innan, men å, kursen var såå himla bra och vi blev värsta teamet!

Men när jag tänker på förlossningen tycker jag att hela sjukhusvistelsen på ca två dygn var helt underbar. Hela värkarbetet underlättades så av andningen och behövde bara lustgas sen. Det var ju så kort tid man hade ont om man jämför sen när det var över och vi tre låg i dubbelsängen natten efter och mös.

Vad är sexton timmar när bebisen ligger på bröstet efter att alla kämpat så hihi!? Jag, bebisen, pappan alla underbara barnmorskor som finns där för dig hela tiden! Jag måste faktiskt få tillåtelse att säga att JAG personligen inte tyckte det gjorde så där sjukt ont som alla säger. Sen vet jag inte om det hade med andningen o avslappningen att göra eller om det var för lustgasen var så grym...

Var inte rädd, det är verkligen en upplevelse för livet. Jag fick tillochmed känna på huvudet när det var på väg ut och tog emot lilla Leo med mina händer tillsammans med barnmorskan när jag födde honom sittandes på förlossningspallen! Så häftigt!

Lycka till!

Svar på tråden Överös mig med bra anledningar att föda "vanligt"