Överös mig med bra anledningar att föda "vanligt"
ja blev akut snittad me första barnet å födde de andra vaginalt. Ja ser BARA fördelar med att föda vaginalt, dock va min största rädsla att föda me snitt,så när de skulle ske vart ja så fruktansvärt rädd! ja har aldrig vart så rädd i hela mitt liv! de va så läskigt å ligga där å de talar om att nu börjar vi å man känner hur de sliter i en innut i! fy fan! å sen tar de ut bebisen å drar typ.. å sen kan man inte röra sej på nått dyng å de gör ont å näääää aldrig mer ett snitt!
Att föda vaginalt va så bra! ja va liv rädd för krystvärkarna dock men allt gick kanon bra å gick på aurora samtal innan de va dags vilket hjälpte mej fruktansvärt mkt!
De va en så jäkla frän öpplevlse å föda fram sitt barn helt själv, å man mådde sa bra efteråt å man kunde gå man kunde ducha å kissa själv utan problem å kunde angagera mej mer i barnet å byta blöja å klä på å amma ordentligt. Fick å ka hem efter 8 timmar och vi svängde in på MC donals å köpte mat på vägen hem å åkte hem å visa brorsan sin lille syrra å man mådde jäkligt bra gämfört me snittet. Inget slår en vaginal förlossning enligt mej! helt underbart! gjorde dock skit ont just när barnet skulle födas fram me heldre de en att vara helt skräckslagen när barnet ska skäras fram!!!
Lycka till nu =)