Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
Anonym (påhopp; Nä) skrev 2008-04-15 13:52:17 följande:
Vad då för förhållningsregler?Jag blev mest förvånad över det, jag hade räknat med värsta moralpredikan, skräckpropaganda och ""operation sluta-röka övertalning"...
Jag tror att mvc o bvc e väldigt försiktiga överlag hur de uttrycker sig. Däremot så e det n uppfattningen jag fått, att e har en ganska klar ståndpunkt vad det gäller rökning. men de e nog väldigt försimtiga med att "gå till attack".Men att som mvc-sköterska sitta o säga att man inte ska bry sig om att FÖRSÖKA sluta röka, det e enl mig fel. Det e ju inte på ngt vis okänt vilka konsekvenser rökning KAN få (även om det inte alls måste hända nåt).
När jag ojjade psd frågade min bm: "röker du? ". "nej" svarade jag. "nä dåså, sluta oroa dig då..". Naturligtvis e det ytterst ovanligt att ett barn blir skadat av rökning, faktum e ju att många tunga narkomaner föder helt friska barn tex... O jag har full förståelse för att det måste va SKITSVÅRT att sluta röka. (i varje fall för en del, allea e ju inte lika..). MEn att det mvc o bvc skulle tycka att de e en no big deal, nja..det tror jag inte på..