• Analoga

Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?

Nej, verkligen inte! Varför ska man sova över hos ett ex för?? Tror inte det funkar så bra om ens partner, eller en själv för den delen, har en vänskap med ett gammalt ex. Man behöver inte vara särskilt svartsjuk för att uppleva det jobbigt.

• Analoga

Jag måste tillägga att jag tycker att om man har så starka vänskapsband till sitt ex, och t o m övernattar där (!!?) så kanske de ska ta sig en funderare om de inte borde bli ett par igen!? Jag anser att om man gjort slut på ett förhållande så är det slut. Visst kan man umgås fram tills den ena parten, eller båda, skaffar en ny partner, men sedan bör man klippa. Enda gången man bör (måste) ha kontakt är ju om man har barn ihop, men den kontakten ska röra endast det som har med barnet att göra.

• Analoga
    firewalkwithme skrev 2008-04-16 12:21:53 följande:
    Hm, fast det där håller jag inte alls med om. Flera av mina ex är fortfarande nära vänner till mig, bara för att vi inte fungerade som kärlekspar betyder det ju inte att vi inte kan gilla varandra som vänner. Det är ju ändå en betydande skillnad på att vara kärlekspar (=dela ALLT, kanske bo ihop, få barn, komma överrens om alla semestrar o.s.v.) och att vara vänner (=man kan göra just de sakerna med en människa som man tycker är roligt att göra med just den, man kan träffas relativt sällan o.s.v.). Men återigen, det är ju vad jag tycker .
    Kom på ett undantag: Har exet en ny partner och man kan vara vänner alla fyra så är det en helt annan sak. Däremot om tex min man skulle umgås med sitt ex som är singel så tycker jag inte det är okey. Det är fanimej inte många som tycker det är okey vad ni än säger och man behöver som sagt inte vara svartsjuk för det.
  • Analoga
    Magrat skrev 2008-04-16 12:48:32 följande:
    Analoga skrev 2008-04-16 12:11:19 följande: Bör man klippa av kontakten helt med en människa man trivs med om man träffar en annan? Kategoriskt?! Och kontakt med den andra föräldern SKA endast röra barnet? Jösses, min mamma och pappa skilde sig för mååånga år sedan. De umgås ibland i samband med mig eller min dotter, men de har också hälsat på när den andra fyller år eller så - och de är INTE nära kompisar! Skulle jag träffa någon som var så svartsjuk att han inte ville se mig umgås med mitt ex, skulle jag naturligtvis respektera det, men jag har ärligt talat svårt att se mig själv stanna i ett förhållande med någon som skulle vara så pass svartsjuk och inte kunna lita på mig. Jag hoppas dessutom att någon jag lever med även kan umgås med mina kompisar.
    Självklart gör var och en som de vill! Jag tycker bara det är helt sjukt att umgås med sina ex. Finns inte i min värld.
Svar på tråden Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?