• Carbon

Nån mer som är livrädd för att behöva snittas?

Jag är helt tok rädd för att behöv snittas! Väntar mitt fjärde barn och är i v27. Men hon har legat med huvudet ner sedan vi var på rutin ul. Efter det har vi varit inne och gjort några extra ul för det har varit lite komplikationer, och hon ligger fortfarande ner!
    Har fött dom tre andra vaginalt, jätte snabt och "lätt" utan eda, för det är just DEN jag är sååå rädd för! Hade järnhinneinflamation när jag var i tonåren, och då gjorde dom några ryggmärgsprov på mej, och det har verkligen satt sina spår!

Kan man gå på aurora samtal gällande snitt? Trodde det var för vaginal förlossning bara?

• Carbon

Jag tänker så här, om hon fortfarande ligger i säte i v37 så blir det ju vändningsförsök, MEN om inte det lyckas då??? Vet att det sjukhus jag vill föda på inte går med på att man föder i säte. Men vi har två andra förlossningar innom rimligt avstånd, funderar på att ringa till dom att höra om man får föda säte där.

• Carbon

OJ! Såg att jag skrev i mitt första inlägg att hon ligger med HUVUDET ner!!! Det gör hon ju inte, skulle ju stå RUMPAN ner! Sorry

• Carbon

Klockan var ju bara strax efter sju i morse när jag skrev första inlägget, skyller på det

• Carbon

Förstog att du blev förvirrad
    Tror jag har ett rätt rymligt bäcken, barn nummer två vägde hela 4755 och var 57 lång, men kom ut i en rasande fart! Var bara på förlossningen i 30min! Med tredje barnet blev jag igångsatt två veckor innan, hon vägde "bara" 3500, så blir det inte en allt för stor bebis så tro jag nog att en sätes förlossning hade kunnat gå.
    Men det är som du skriver: Att välja mellan pest eller kolera....

• Carbon

Var hos bm i dag och hon ligger fortfarande med rumpan ner...Men en finns ju tid för lillan att göra en kullerbytta

• Carbon
    Cecese skrev 2008-04-02 09:54:50 följande:
    Nej men vilken envis en Har du funderat mer på hur du kommer att göra om hon inte vänder sig?
    JAG vill nog föda i säte (om hon inte är allt för stor ) men min kära man är verkligen livrädd för en sätesförlossning, säger han! Men det är ju ett tag kvar så vi hoppas att hon vänder sej!
  • Carbon

Våran lilla tjej ligger fortfarande i säte, helt fast kilad till och med!
    Pratade med läkaren i tisdags och då sa han att jag inte kommer få föda i säte på det sjukhuset vi till hör, utan vill jag/ kan jag föda i säte får vi byta landsting där dom är lite "dukitgare" än på en "vanlig" förlossning.
    Vi får se vad som händer, är ju ändå ett tag kvar för min del, MEN snitt känns inget bra hur som helst!

• Carbon

Jippi!! Min lilla tös ligger med huvudet ner nu!!! Är så lycklig

• Carbon

Grattis Toka!! Jag hade också mycket hellre "valt" att föda i hallen än att snittas!
    Var inne och tittade på bilderna, han är ju bara för söt eran lille prins, och inte heller kan man tro att han var så stor som du skrev!
    Grattis igen!

Svar på tråden Nån mer som är livrädd för att behöva snittas?