Hej TS!
Jag blev igangsatt med mina bada barn. Jag kan beratta lite om senaste forlossningen, da den ar farskare i minnet
Jag blev igangsatt i v 38+6 (tog blodfortunnande sprutor och da foredrar de tydligen att man bli igangsatt) med gel da livmodertappen tydligen var mogen (men jag var inte oppen vad jag forstar). En halvtimma senare borjar varkarna gora ont (hade haft smartfria SD tidigare). Jag gick ivag pa en promenad och var snart tvungen att stanna upp under varje vark.
Tillbaka pa rummet var varkarna intensiva, kom med 1-2 minuters mellanrum. Jag anvande mig av massage och bad/dusch som smartlindring tills helt plotsligt jag inte star ut mer, staller mig upp och vattnet gar. Maken hamtar BM som inser att det ar dags att krysta. Upp med mig ur badkaret (en stor hal val) och i sangen, krystade val i 10 minuter och sen kom hon utflygandes!
Tog 5 timmar fran gelen sattes.
Vad jag kommer ihag fran forsta barnet (v40+5, for lite fostervatten darav igangsattning) sa var lakaren uppe och "rorde om" vid 9 pa morgonen, vi fick aka hem och kom tillbaka vid 12. Hinnorna togs kl 13. Varkarna borjade sa smatt gora ont, anvande mig av dusch och akupunktur, lite lustgas (som inte hjalpte sa mycket) vid 17 fick jag EDA som var underbart, men jag fick blodtrycksfall (vara nara att svimma) och varkarbetet forsvagades, sonen togs ut med hjalp av sugklocka och klipp kl 21 (8h efter de tog hinnorna).
Ett tips min BM gav mig veckan innan jag blev igangsatt nu senast var att hjalpa kroppen pa traven: ha sex! Det funkar tydligen (enligt henne) men da maste man bada fa orgasm (sperman hjalper lite och aven livmoderns sammandragningar vid orgasm) och sjalva rorelserna under karleksakten
Dessutom kan du ata ordentligt stark mat da det funkar laxerande - och nar tarmen ar tomd sa finns liksom inte lika mycket motstand kvar, utan bebisen kan glida ner - och sa smaningom komma ut!
Lycka till TS - det har kommer att ga finfint!