ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
Oj vad spännande Tessulago. Får säga grattis till det ändå även om du är nervös. Hoppas allt kommer gå bra för er alla Lycka till!
Oj vad spännande Tessulago. Får säga grattis till det ändå även om du är nervös. Hoppas allt kommer gå bra för er alla Lycka till!
Tessulago:
Du är som mig med andra ord. Jag är oxå överkänslig mot morfin, så när det är dags för mitt kejsarsnitt måste jag oxå diskutera vad dom sätta utan att blanda in morfinet. Jag spyr hejdlöst om jag får i mig ngt sådant
Nålrädd är jag oxå men jag brukar alltid titta bort, då går det bra. Du ska se att det kommer nog gå kanon imorgon.
Tessulago: Okej men allt går nog bra ska du se. Lycka till & skriv ngt då du orkar igen!
Smuliz:
Ja hur vet man det... jag antog det då jag har opererat mig 5 ggr & vid 4 tillfällen så fick jag morfin & då spydde jag som en gris. Och en narkosläkare hade gått igenom min journal & sa att jag förmodligen inte tål morfin. Eftersom jag har alltid spytt efteråt.
Så kom jag fram till det iaf.
snart3barnsmamma:
Jag saknar faktiskt ord för att du inte får ett snitt beviljat. Hade jag kunnat på ngt sätt hjälpa dig hade jag gjort det. Som jag har förstått är det tydligen skillnad på vart man bor.
Lider med dig iaf. *skickar en stor kram*
När jag frågade läkaren jag pratade med om kateter & hon sa till mig iaf att man fick bestämma själv om man ville ha den före eller efter bedövningen. Jag sa efter så klart. Då slipper man känna så mkt.
Men det kanske oxå är olika från landsting till landsting...
Lycka till Smuliz. Hoppas allt går bra!
Grattis Smuliz. Vad skönt att allt gick smidigt. Grattis igen!
Vet att detta inte tillhör här men varför ska andra personer lägga sig i mitt beslut om jag inte vill skaffa fler barn?
Jag har ingen anledning att skriva varför jag känner så, lite för personligt enligt mig.
Blir bara så less...
Ja jag håller med dig hjärta och pumpkinpie. Att andra personer bara orkar, ibland undrar jag om dom har ngt eget liv egentligen eller dom kanske har så tråkigt att dom måste lägga sig i andras beslut... Suckar djupt åt dessa folk.
liaan74:
Vad skönt att höra att du har fått kejsarsnitten beviljade. Och jag har aldrig tyckt man är en sämre mamma för den sakens skull. Alla kan ju inte föda vaginalt. Då är det bra att det finns en annan metod. Det bästa är väl att barnet kommer ut friskt oavsett om det är genom magen eller därnere.
Tootans:
Jätte grattis
Men är inte ett snitt som en vanlig operation då?
Har själv opererat mig olika ggr & varje gång har jag inte fått haft några ringar på mig, eller ngt smink eller ngt klet i håret.
Utan allt ska vara steriliserad. Så har jag fått information om iaf. Har inte ens fått tagit på mig deo under armarna.
Men jag kanske har fel...
Grattis till alla nya bebisar