• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Fru U skrev 2008-04-25 12:26:36 följande:

Poängtera det!
    ja men det har läkaren...redan svaret på...läste du hennes kommentarer längre upp, de ska tom LOVA mig EDA innan värkarna har satt igång vid igångsätningen..
  • beadis

om jag inte får psykologen på min sida idag, då är det verkligen kört!!!! dör aurora bm gör ju inget i den riktningen...

• beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-25 12:31:55 följande:
    Det är ju också jättedumt sagt eftersom EDAN kan stoppa upp förlossningsarbetet?!Eller är jag helt ute och cyklar nu?
    nej du är inte ute o cyklar, min avärkar har totalt stannat av vid båda förlossningarna o då blir det värkdropp vilket jag inte vill ha för riskerna med dålig övervakning på bebben...du har väl läst den tråden om värkdropp som adams familj har...?
  • beadis

Fru U skrev 2008-04-25 12:33:28 följande:

Men som du säger så hjälper ju inte det om barnet är stort
    Ärligt talat så vet jag inte vad jag ska säga till dig för situationen verkar låst. Läkaren verkar ha bestämt sig för att du är orimlig i dina krav (baserat på att du enligt henne agerar utifrån en obearbetad kris)
    ja det verkar ju så...

nu ska jag åka...usch! skriver mer sen...
  • beadis
    AngiesMamma skrev 2008-04-25 15:37:49 följande:
    Snart3barnsmamma:Lycka till nu.. tänker på dig!
    Tack...mötet gick väl bra...mkt gråt..men hon förstod mig, MEN hon kan ju inte besluta ngt o det är upp till överläkaren o bestämma...jag sa att hon gärna får ringa henne o berätta det jag har berättat...vi ska träffas igen nästa onsdag o prata.

Jag har en ond aning om att detta inte går vägen...att jag ska gå där är precis som att gå hos aurora bm....en förberedelse till att klarar av en vaginal förlossning.

Man bara undrar hur har andra som har gått hos psykolog fått sina snitt...vad har de sagt för att få igenom det...snälla finns det ngn som kan berätta?
  • beadis
    AngiesMamma skrev 2008-04-25 17:51:40 följande:
    snart3barnsmamma:exakt så känner jag. Funderar på att kontakta min förra psykolog jag gick hos efter mitt missfall. hon kanske kan hjälpa mig.vet inte vad man ska säga för attdet ska gå vägen... vissa får de jätte lätt andra får kämpa ärslet av sig.Men hur verkade hon när ni pratde om de, sa du att du känner dig undranknuffad vad de gäller ditt snitt. Borde kanske frågat henne om hon verkligen förstår o fan säga tt de e ingen ide o gå här om du oxå tänker skita i mig sen.
    jo jag tror hon verkligen förstod mig...hon sa tom att...när jag berättade om att förra förlossningens slutskede kändes som ett övergrepp...jag menar ligga där med benen isär o nån trycker på en mage o två andra sliter i ens underliv samtidigt som de drar allt vad de orkar i sugklockan...jag har ju varit med om ett flertal övergrepp i min unga tonår av män som jag kände...o att jag hos en av de blev tvinagd att ligga naken med benen isär....jag blev inte våldtagen men nära på...o då kopplade psykologen dessa händelser ihop o förstod att det kändes likadant när jag skulle föda yngsta sonen...

MEN tror faktiskt ändå inte att den informationen kommer att hjälpa mig ngt, för det som inte dödar klarar man av, även en vaginal förlossning till...
  • beadis
    AngiesMamma skrev 2008-04-25 18:25:54 följande:
    snart3barnsmamma:oh herre gud!de e de enda ja kan säga om dessa jäkla läkare o psykologer. Fy fan för dem bara.Hmm suck va jobbigt de är o ha de så. jag hoppas att hon fattade, de återstår o se.
    jag tror att HON fattade, men det hjälps ju inte om överläkaren inte fattar att det kommer att kännas som ett ytterligare övergrepp o föda vaginalt igen...alla de här gamla känslorna har kommit över mig nu efter att jag blev garvid igen...jag anade ju ngt när jag hade precis fått lillen, att jag hade egentligen varit i behov av att redan då prata med ngn, men jag förträngde allt o låtsades som inget...jag är expert på att förtränga jobbiga känslor...o det här med de tidigare övergreppen är ju bara toppen av ett isberg av vad jag har varit med om....har en mkt jobbig barndom bakom mig med ÅR av både psykisk o fysiskt misshandel av min mamma...o det har jag börjat bearbeta själ o de känslorna tillsammans med allt detta med att föda vaginalt har bara blivit FÖR mkt, kan inte hantera det längre...nu har jag ju egentligen berättat ALLT för mkt här, så här öppet...borde hålla min trut stängd men iaf...
  • beadis
    Isabelita skrev 2008-04-25 18:32:50 följande:
    Men gud! Ska det vara så här?!!! Det är klart du måste få snitt! Det är ju helt klart personalens fel att det blev så här. Hur pass allvarigt ska det behöva bli för att man ska slippa föda vaginalt? Var du rädd innan den förlossningen också?Jag är jätterädd och har fått tid att prata med kurator hos bm snart. Dagen innan mitt första ul faktiskt. Känns lite dumt att göra det innan man ens vet att allt står rätt till där inne. Jag är jätteorolig för att jag ska sitta och berätta en massa personliga saker om mig själv och så ska det ändå resultera i att de ska försöka övertala mig till att föda vaginalt. Det kommer helt klart kännas som att de inte tar mig på allvar. Vi som har förlossningssrädsla har väl också rätt till att få barn?
    jag var rädd innan förra förlossningen..ja, för att jag kände på mig att ngt var fel...för det första vände lillen inte på sig förrän sent..i v37 tror ajg det var, sent för att vara omföderska...sen kände jag i flera veckor innan födseln att han försökte o försökte fixera sig med huvudet i bäckenbotten, men lyckades inte, jag kände tydligt hur han gjorde det, stackaren....det var ju totalt ömöjligt för honom, hans huvudmått var ju 42cm, normalbebbar har ca35cm...sen att jag hade ENORM mage var ju oxå en varningssignal...sen att jag tvingades gå TVÅ veckor över tiden...han vägde 5300g när han föddes...och sen hade jag ju rädsla över allt detta med övervakningen av bebben...jag litade inte ens då att de skulle hålla koll på honom, hjärtljud o syret o sånt...o sen fick han ju hotande asfyxi i slutet oxå...så ja jag var jätterädd!
  • beadis
    Isabelita skrev 2008-04-25 18:54:58 följande:
    Ja, jag tycker de ska lita mer på den som är gravid. Man känner ju i kroppen om något inte står rätt till, speciellt så sent i graviditeten. Jag har också läst att övergrepp kan kopplas till förlossningsrädsla och tror att det är därför jag är rädd också. Eller rädd är fel ord. Jag är vettskrämd - jag vågar inte ens tänka på en vaginal förlossning - jag blir nervös och adrenalinet börjar rusa i kroppen. Om jag blir tvungen att föda vaginalt kommer jag nog få en hjärtattack innan jag hinner börja. Det är inte det att jag inte tror det går, det är det att jag inte ens vågar försöka. Sedan höll min mamma på att dö när hon födde min syster med katastrofsnitt också, så det kan ju också påverka mig. Jag var sex år och förstod ingenting. De måste ta dig på allvar! När får du reda på hur det blir??
    det är ju det oxå...att aldrig fullständigt få veta..veckorna går o jag missar hela min graviditet, vill ju inte behöva gå hela sommaren o må dåligt, hade ju varit skönt o få veta innan maj är slut iaf...så man kan slappna av o njuta av bebben i magen....det enda jag vet, är att jag har tid till aurora-bm i slutet av maj, nästa vecka har jag tid till psykologen igen o sen skulle hon EV ringa överläkaren om ajg tillät henne, så vi skulle ta det därifrån....jag är så less på att vänta!!!!!
  • beadis
    AngiesMamma skrev 2008-04-25 19:01:10 följande:
    snart3barnsmamma:Jag kan säga så här, har vart med om likanade uppleverser, men vill inte skriva om de pga att detta som sagt är ett ickeprivat forum.förstår hur du känner o fattar verkligen inte varför du inte får ditt snitt beviljat.det enda ja kan komma på e att antagligen så har dessa läkare o BM ingen aning om vad/hur det är att lida psykiskt, o inte har de nån repekt för människor i säg heller.ELLER så är det för att du inte är så långt gången än. Hur långt gången är du... som jag har hört så börjar man inte diskutera snitt mm efter v 30. så sa dom till mig hos min BM men tror mer på att de e bara skitsnack.Hoppas allt går bra. kommer in en sväng senare ikväll! Ha de gött
    är i v26, har tagit upp detta på första mötet på mvc, bm skickade remiss med en gång...så det har ju minst sagt dragit ut på tiden...
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.