Isabelita skrev 2008-04-25 18:32:50 följande:
Men gud! Ska det vara så här?!!! Det är klart du måste få snitt! Det är ju helt klart personalens fel att det blev så här. Hur pass allvarigt ska det behöva bli för att man ska slippa föda vaginalt? Var du rädd innan den förlossningen också?Jag är jätterädd och har fått tid att prata med kurator hos bm snart. Dagen innan mitt första ul faktiskt. Känns lite dumt att göra det innan man ens vet att allt står rätt till där inne. Jag är jätteorolig för att jag ska sitta och berätta en massa personliga saker om mig själv och så ska det ändå resultera i att de ska försöka övertala mig till att föda vaginalt. Det kommer helt klart kännas som att de inte tar mig på allvar. Vi som har förlossningssrädsla har väl också rätt till att få barn?
jag var rädd innan förra förlossningen..ja, för att jag kände på mig att ngt var fel...för det första vände lillen inte på sig förrän sent..i v37 tror ajg det var, sent för att vara omföderska...sen kände jag i flera veckor innan födseln att han försökte o försökte fixera sig med huvudet i bäckenbotten, men lyckades inte, jag kände tydligt hur han gjorde det, stackaren....det var ju totalt ömöjligt för honom, hans huvudmått var ju 42cm, normalbebbar har ca35cm...sen att jag hade ENORM mage var ju oxå en varningssignal...sen att jag tvingades gå TVÅ veckor över tiden...han vägde 5300g när han föddes...och sen hade jag ju rädsla över allt detta med övervakningen av bebben...jag litade inte ens då att de skulle hålla koll på honom, hjärtljud o syret o sånt...o sen fick han ju hotande asfyxi i slutet oxå...så ja jag var jätterädd!